Avatar billede logiq Nybegynder
25. september 2005 - 16:02 Der er 2 kommentarer

FTP klient kommandoer

Jeg har en Debian server som jeg gerne vil installere en FTP klient på. Den har ingen grafisk brugerflade. Jeg har installeret lukemftp, og jeg kan godt koble op på FTP-serveren, og jeg har også brugt "mput" til at overføre nogle filer til FTP-serveren, MEN...

Jeg skal have overført 12-13 mapper der indeholder en masse undermapper, så jeg skal bruge en lidt bedre løsning.

Er der nogen der kan hjælpe med kommandoen til at overføre alle filer fra en mappe inklusive undermapper med FTP-klienten.

Evt. en anden FTP-klient der det samme, med instrukser?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2005 - 16:44 #1
Jeg tror at 'ncftp' der følger med i pakkesystemet, kan overføre alt hvad man ønsker med simple "put" og "get" kommandoer.

Der kan du overføre rekursivt vha "put -R <dir>"

--
pacroon
Avatar billede dmcn Praktikant
25. september 2005 - 16:49 #2
Alternativt kan jeg anbefale mc (midnight commander), som har indbygget FTP-understøttelse - skriv blot cd ftp://user:password@host, så opretter den forbindelsen.