Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
25. september 2005 - 12:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor sikker er Pasword-programmet

De siger, at passwordprogrammet på iPAQ'en kan brydes ... er det sandt?
Avatar billede perj Nybegynder
25. september 2005 - 13:25 #1
Alt kan brydes, men det finder du ud af når du bliver rigtig-klog - Aage;-)
Avatar billede mtj111 Novice
26. september 2005 - 21:45 #2
Alt kan brydes som perj skriver. Det man måler det i er hvor lang tid der tager at bryde.
Netop på en PDA er mulighederne ikke så mange.

På en PC kan du komme uden om passwordsystemet på 95% af alle computere (altså ikke PDA'er), ved at trykke F8 under opstart, vælge fejlsikret tilstand og vupti! Der er kommet en "ny" konto uden kodeord... Herfra kan man ikke ændre, men slette passwords for alle andre kontoer...

Denne mulighed er der ikke på PDA. Du kan heller ikke tage harddisken ud. Du har kun en trykfølsom skærm. Dermed er mulighederne begrænset.

Nu siger jeg jo ikke at det er umuligt, men man skal have en betydelige højere "hacker-uddannelse" for at knække koden til PDA'er...

Michael
Avatar billede mtj111 Novice
30. september 2005 - 16:35 #3
Kan du bruge det til noget, kloge-aage007?

Michael
Avatar billede mtj111 Novice
06. november 2005 - 20:32 #4
Hallo?
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
11. februar 2009 - 09:57 #5
Hallo
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
11. februar 2009 - 09:59 #6
Hallo
Avatar billede SRT10RAM Nybegynder
11. februar 2009 - 10:04 #7
Hallo