Avatar billede rthuls Nybegynder
24. september 2005 - 18:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af nyt grafikkort

Så kan jeg vist snart ikke udskyde det længere...mit GeForce4 Ti 4400 skal på pension.

Jeg forstiller mig at bruge omkring 2000 kr. på et nyt grafikkort, men hvad skal jeg vælge?

Jeg kan se at mit bundkort (http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4b533-vm/overview.htm) kun har AGP 4X.
Betyder det at jeg også skal købe nyt bundkort, for at kunne benytte et nyt grafikkort? Hvis ja, hvilket bundkort vil i så anbefale?
Avatar billede tans Nybegynder
24. september 2005 - 19:12 #1
hvis du vil benytte de nye express grafikkort skal du have nyt bundkort
Avatar billede rthuls Nybegynder
25. september 2005 - 14:00 #2
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med express grafikkort, men jeg går ud fra at hvis man skal have et nyere grafikkort der også er lidt fremtidssikret, så skal det være AGP 8x. Er det ikke korrekt?
Avatar billede lowman Nybegynder
25. september 2005 - 14:14 #3
Du kan nemt købe et AGP 8x til dit bundkort, det vil bare ikke køre med mere end 4x. Det som tans snakker om, er de helt nye pci kort og der vil du skulle have bundkort som understøtter dette. Men det vil ikke være nødvendigt, du kan stadig få et agp kort, som du kan bruge længe endnu.
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. september 2005 - 11:26 #4
Du har agp x4 slot på bundkortet... Næste spørgsmål er hvilken cpu og ram har du ? vil du kunne udnytte agp x 8 ordentligt?
Du kan sådan set godt bruge et agp x 8 grafikkort i den , men du får ikke udnyttet den højere hastighed.
Du kan f.eks nøjed med et billig agp x 8 bundkort og få et af de (billigere end pci-express x 16) grafikkorts som geforce 6800 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587 til ca 1200 kr.
desvære så bliver grafikkortene hurtig dyere hvis du tager pci-express x 16 løsningen , men den løsning er nok den mest ringrige at vælge, men også noget dyrere
Avatar billede rthuls Nybegynder
08. oktober 2005 - 13:45 #5
Jeg fik aldrig besluttet mig, men det skal da ikke gå ud over jer.
Vil i lægge nogle svar, så vi kan få lukket her?
Avatar billede lowman Nybegynder
08. oktober 2005 - 13:56 #6
svar