Avatar billede chrlyck Nybegynder
24. september 2005 - 16:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Router til TDC Bredbånd PROF.

Hej alle.

Jeg er den ulykkelige ejer af en TDC Bredbånd Professionel forbindelse. Jeg har Speedstream 5880 der åbenbart er komplet umulig at få lov til at åbne porte osv. i, så jeg skal ud og have fat på en anden router.

Spørgsmålet er så bare om det er svært at sætte den nye router op for at få det til at virke, jeg kan slet ikke finde en guide til det på nettet, jeg håber det er fordi det er så nemt at der er ingen der gider skrive en guide til det? Jeg vil bare ikke bruge 500 på en router for at finde ud af at den ikke virker med min forbindelse... Jeg synes at have fundet ud af der er en verden til forskel på tdc bredbånd og tdc bredbånd "professionel"...

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. september 2005 - 18:25 #1
Hvis du vil have "fuld kontrol" med din router, så skal du have fat i en Cisco router, Den kan konfigureres via Cisco IOS, så her er det din viden dersætter grændsen.

Hvis du kan klare dig med en router der kan konfigureres via et web interface, så kik f.eks. på linksys AG041. Linksys er et datter selskab af Cisco og det er cisco der har lavet firmwaren.
Avatar billede chrlyck Nybegynder
24. september 2005 - 20:18 #2
Det var ikke lige det svar jeg søgte, men jeg skal bare have en router der er trådløs og kan forwarde porte, så er jeg glad, så det bliver en linksys, jeg har fået svar på mit spm andetsteds, og det ser ud til det ikke bliver noget problem at få det til at køre, så tak for hjælpen alligevel.