Avatar billede olso Nybegynder
24. september 2005 - 14:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg forbindelse

Jeg har en Linksys trådløs sender (Wireless-B) og har i lang tid fint kunne gå på Internettet med min bærbare (trådløst). I går kunne jeg pludselig ikke længere få noget signal, hverken trådløst eller via en af de fire "faste udgange" bag på "linksyssen". Jeg har sikret mig at det signal der går ind i routeren er OK (tager jeg det direkte ind PCén kører det OK) og jeg har været gennem http:/192.168.1.1 og sikret mig at opsætningen er som den hele tiden har været. Jeg kan få en IP-adresse som ser "normal" ud og signalet er kraftigt men alligevel kan jeg ikke komme på Interenttet via Linksys?  Har nogen gode ideer til hvad jeg kan prøve!
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2005 - 17:31 #1
Med den bærbare op mod routeren, prøv at skrive hvad Start > kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter. Husk mellemrummet for /.

Du kan også prøve at tage strømmen fra routeren i 10 sekunder, og så koble det til igen.
Avatar billede olso Nybegynder
25. september 2005 - 17:24 #2
Hej Dragonknight

Jeg prøvede først i 10 sek.,- uden held - bortset fra at nu virkede hverken de faskte eller de trådløse forbindelser. DErefter lod jeg skidtet stå uden strøm i 1 min. og nulstillede "Linksyssen" hvorefter alt fungerede normalt. Så din ide hjalp omend med lidt mere tålmodighed end først forudset! Du får points!
Avatar billede olso Nybegynder
25. september 2005 - 17:25 #3
Øhh - hvis du ligger dit forslag ind som svar skal jeg give dig points!
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. september 2005 - 19:48 #4
ok  ;-)