Avatar billede kaarej Nybegynder
23. september 2005 - 21:13 Der er 12 kommentarer

Startmenu gået tabt

Efter jeg har slettet nogle nogle ting som spybot fandt, kommer hele start menuen ikke frem. Der er ingen ting på skrivebordet og jeg kan kun køre programmer via joblisten. Jeg har forsøgt recovery i spybot men det hjælper ikke. Er der en måde jeg kan komme ind og køre automatiseret systemgenoprettelse via joblisten på? Eller er der en anden måde at løse problemet på?
Avatar billede boxer Nybegynder
23. september 2005 - 21:20 #1
Sæt din XP skive i. Gå ind i kommenadoen Kør og skriv sfc /scannow.
Avatar billede kaarej Nybegynder
23. september 2005 - 21:27 #2
hmm...det ser ikke lige ud til at virke..

Mit cd-romdrev er E

Kan jeg få dig til at skrive hele stien?
Avatar billede hcma Novice
23. september 2005 - 21:35 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. september 2005 - 21:52 #4
har du prøvet med systemgendannelse?
Avatar billede kaarej Nybegynder
23. september 2005 - 21:55 #5
Nu har jeg kørt sfc /scannow. Hvad så nu?

"har du prøvet med systemgendannelse?"
Jeg ved ikke om man kan komme ind i systemgendannelse via "kør"
Avatar billede kaarej Nybegynder
23. september 2005 - 22:28 #6
Jeg fandt ud af at få kørt systemgendannelse, så nu virker det.
Nu tør jeg jo dårlig nok at slette noget i spybot igen.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. september 2005 - 22:32 #7
Det kan jo godt lyde som om der er risiko for at du har noget smuds på din PC. Har du overvejet at få tjekket det i viruskategorien?
Avatar billede kaarej Nybegynder
23. september 2005 - 22:37 #8
hvordan gør jeg det?
Avatar billede boxer Nybegynder
23. september 2005 - 22:49 #9
Først vil jeg lige sige at jeg ikke ved om du har en virus.

Det gør du på samme måde som du har gjort her. Du skal bare bruge en anden kategori.
Den ligger under Sikkerhed - Virus. Beskriv problemet - spybot har slettet noget hvorefter det gik galt. Du kan evt. give en henvisning til dette spørgsmål.
Du får en vejledning til hvad du skal gøre når du har oprettet spørgsmålet. De folk der hjælper med virus, læser nemlig ikke nødvendigvis de spørgsmål der bliver oprettet i XP kategorien.
Avatar billede kaarej Nybegynder
23. september 2005 - 22:59 #10
ok.. tak for hjælpen. Hvem vil have de 60 point?
Avatar billede boxer Nybegynder
23. september 2005 - 23:24 #11
Det var vel retaxes der løste problemet.
Avatar billede hcma Novice
23. september 2005 - 23:34 #12
kaarej har, som han blev rådet til, oprettet en ny tråd i viruskategorien
http://www.eksperten.dk/spm/650527

karej >>  hvis problemet statig ikke er løst. lægger du selv et svar her -> hopper så ned til venstre -> marker dit navn -> tryk accepter.
Hvis problemet er løst, beder du den, som er kommet med løsningen, om at lægge et svar som du så kan acceptere.