Avatar billede ponylover Nybegynder
23. september 2005 - 13:19 Der er 4 kommentarer

Hvis html-kode efter dato

Hej,

Jeg er i gang med at lave en lille hjemmeside og mangler lidt noget hjælp. Hvordan kan man få en kode til at vise en bestemt html-kode efter dato? Tjek evt. www.babeland.dk det er sådan det skal fungere.

Håber i kan hjælpe!!!
Avatar billede keysersoze Guru
23. september 2005 - 13:53 #1
du har oprettet spm i kategorien javascript - er det bevidst? med javascript er det klientens dato der er afgørende og dvs man kan snyde enten sig selv (ved at have en for gammel dato) eller system (ved at sætte datoen frem) - og det er måske ikke så smart. Skal du have sikkerhed på det skal du - ligesom babeland.dk - over i et serversidesprog som fx asp eller php... er det noget du har adgang til?
Avatar billede ponylover Nybegynder
23. september 2005 - 13:56 #2
ASP/PHP/MySQL = Ja
Databaser = 1
ASP.NET/MSSQL = Nej

Det er hvad jeg kan finde om mit webhotel (Surftown)
Avatar billede keysersoze Guru
23. september 2005 - 14:05 #3
så vil du i ASP kunne gøre noget a la dette;

<%
If date() = cdate("01-01-2005") Then
  response.write "jubii"
Else
  response.write "babubabu"
End If
%>

I php noget tilsvarende bare en smule anderledes syntaks. php kan du læse lidt mere om her; www.webcafe.dk og asp her; www.activedeveloper.dk samt www.html.dk
Avatar billede keysersoze Guru
06. februar 2006 - 16:17 #4
lukketid?