Avatar billede mhkr Nybegynder
23. september 2005 - 08:03 Der er 8 kommentarer

Voksent inholdsfilter i Google

Nu er jeg efterhånden blevet lidt træt af at Google begrænser mine søgninger med det voksne indholdsfilter.

Ifølge Google selv kan jeg slå filtret fra ved at klikke på et link nedenunder billedsøgningsboksen på søgeresultatsiden. Jeg kan dog ikke finde dette link nogen steder på siden.

Er der nogen som kan hjælpe mig med at slå filtret fra?
Avatar billede mhkr Nybegynder
23. september 2005 - 08:11 #1
I den engelske version af Google er det ikke noget problem. Det er på den danske side jeg har problemer
Avatar billede milter Ekspert
23. september 2005 - 19:34 #3
Gør du det her? :

Åbn Google > Web > Preferences > Vælg det, du ønsker, i "SafeSearch Filtering" > Save preferences.

Åbn Google > Images > Advanced image search > I linien "Safe search" vælger du det, du ønsker.

Ordene er selvfølgelig lidt anderledes, hvis du har sprog sat til dansk.

Håber, det virker  ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
07. oktober 2005 - 06:51 #4
Lidt respons?
Avatar billede mhkr Nybegynder
07. oktober 2005 - 07:33 #5
Well, indlægene omhandler mest google.com og ikke google.dk hvor jeg ikke kan finde filtret. Jeg har prøvet de enkelte links, men synes mere de omhandler hvilke søgeresultater man får frem og ikke hvordan man kan slå filtret fra på google.dk. Så jeg er desværre ikke kommet længere med problemet og lader derfor indlæget stå åbent lidt endnu
Avatar billede milter Ekspert
08. oktober 2005 - 18:03 #6
Jeg kan godt se, hvad du mener.

Jeg kiggede mig lidt omkring og fandt det her:

"Virker Google's voksent indholdsfilter på alle sprog?

Nej. Googles voksent indholdsfilter virker kun på engelsk i øjeblikket.
Hvordan slår jeg voksent indholdsfilteret fra?

Nedenunder billedsøgningsboksen på søgeresultatsiden, er der et link til at slå voksent indholdsfilteret fra. Ved at klikke på det, kan brugere slå filteret til og fra. Når voksent indholdsfilteret er slået fra, bliver det ved med at være slået fra resten af den aktuelle session og ved det næste besøg på Google's Billedsøgning"

Taget her:
http://www.google.dk/intl/da/help/faq_images.html
Avatar billede mhkr Nybegynder
08. oktober 2005 - 20:25 #7
Hmm, kan godt se at det står der som du sagde, men kan bare ikke finde linket til at slå det fra på .dk siden.

Måske de ikke har fået 'filter fravalget' med på den danske side. Egentlig ikke det store problem idet man jo bare kan bruge .com siden, men lidt ærgeligt når man nu har vænnet sig til .dk siden :o)

Så det er ikke sikkert at problemet kan løses på .dk siden.
Avatar billede milter Ekspert
08. oktober 2005 - 22:40 #8
Nej, det ikke sådan ud :(