Avatar billede tnn Nybegynder
23. september 2005 - 01:29 Der er 66 kommentarer

Windows XP update

Jeg får hele tiden at vide at updates mislykkedes. Jeg kan ikke se hvorfor.
Er der nogen der kan hjælpe mig, da jeg er ved at være en del opdateringer bagud.
tnn
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 01:32 #1
hvad siger din aplication og system log ? (kontrolpanelet -> administration og event viewer?
Avatar billede hcma Novice
23. september 2005 - 01:42 #2
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 01:46 #3
hmm herfra er det link dødt :/
Avatar billede tnn Nybegynder
23. september 2005 - 04:26 #4
Jeg har en masse fejl, der siger noget om:

COM+-hændelsessystemet har fundet en ugyldig returkode under intern behandling. HRESULT var 80040154 fra linje 44 af d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Dette kan betyde, at COM+-hændelsessystemet ikke er installeret korrekt. Forsøg at installere COM+-hændelsessystemet igen.

Hvad er dette COM+ system og hvor finder jeg en installation.
Avatar billede hcma Novice
23. september 2005 - 11:03 #5
screem_brille >>  linket virker hos mig
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 11:38 #6
det gør det også her nu (men i nat fik jeg timeout)
Avatar billede hcma Novice
23. september 2005 - 11:45 #7
det var jo også sent om natten, så mon ikke nærmere det var blackout  ;o)
Avatar billede tnn Nybegynder
23. september 2005 - 12:19 #8
Jeg har lige set på linket, at der er nogle ting jeg IKKE har prøvet endnu. Dem tager jeg lige i eftermiddag.
Avatar billede hcma Novice
23. september 2005 - 13:49 #9
Avatar billede tnn Nybegynder
28. september 2005 - 20:11 #10
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af noget om denne fejl. Er der nogen der har en ide
Avatar billede hcma Novice
28. september 2005 - 22:15 #11
har du installeret SP2 ?
Avatar billede tnn Nybegynder
29. september 2005 - 20:02 #12
Ja, SP2 er installeret.
Avatar billede hcma Novice
29. september 2005 - 20:12 #13
der må være noget galt med registreringsbasen.
prøv en sfc-scanning: http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22 og vend tilbage
Avatar billede tnn Nybegynder
29. september 2005 - 20:30 #14
Har nu kørt sfc-scanning. Hvad står sfc egentlig for?
Scanningen kørte igennem uden kommentarer.
Avatar billede hcma Novice
29. september 2005 - 20:50 #15
System File Check
og der kommer ingen kommentarer/meddelelser, hverken under eller efter.
Kan du køre updates nu ?
Avatar billede tnn Nybegynder
29. september 2005 - 20:54 #16
Ja selvfølgelig til forkortelsen.
Nej ingen kommentarer overhovedet.
Nej, jeg kan stadig ikke køre update.
Det eneste der meddeles fra Microsoft Windows Update er Mislykkedes og der ligger mange - har jeg opdaget.
Avatar billede kalp Novice
29. september 2005 - 20:56 #17
catbody >> SFC kommer så vidt jeg ved aldrig med en meddelse.. hverken når det går godt eller skidt:)
Avatar billede hcma Novice
29. september 2005 - 21:06 #18
det var også det jeg skrev  (der var ikke ? til sidst  ;o) )
Avatar billede hcma Novice
29. september 2005 - 21:07 #19
kalp >>  hvad siger du til en Repair ?  der var jo intet her: http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13 som hjalp/relaterede til problemet.
Avatar billede kalp Novice
29. september 2005 - 21:09 #20
Jeg siger det kan lyde som en god ide, men lad os lige først prøve at se om det kan skyldes mangel på Java her også..

så tnn.. besøg lige denne side.. se om den finder nogen opdateringer til dig
http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp

og ellers

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.

virker det heller ikke så er repair nok oplagt
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 21:11 #21
java er ikke nødvendig for at kunne updatere sin maskine
Avatar billede tnn Nybegynder
29. september 2005 - 21:35 #22
Efter installering af Java delen, fortalte computeren mig at der var opdateringer. Jeg bad om at få den hentet. Hvor lægger Window disse opdateringer, så man kan køre dem. Jeg ved dog ikke om de ER hentet - eller det er det der giver fejlen i min log.
Avatar billede tnn Nybegynder
29. september 2005 - 21:41 #23
Så er der kørt HiJacks

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:33:55, on 29-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\Tablet.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\Virtual CD v4 SDK\system\vcssecs.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\usbtapnp.exe
C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\Launch Application 2.exe
C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Generic\USB Card Reader Driver v2.2\Disk_Monitor.exe
C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programmer\Labtec Trådløse Skrivebord\MulMouse.exe
C:\Programmer\Labtec Trådløse Skrivebord\MagicKey.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Palm\hotsync.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\system32\Wtablet\TabUserW.exe
C:\APPS\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\HyperSnap-DX 4\HprSnap.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Torben Nyman Nielsen\Skrivebord\HiJack\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tnn.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.yogaferie.info/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Packard Bell
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VCSPlayer] "C:\Program Files\Virtual CD v4 SDK\system\vcsplay.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [USBTA] C:\WINDOWS\System32\usbtapnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CleanEasyImg] c:\apps\easydvd\cleanall.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\Launch Application 2.exe -onlytray
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VirtualCloneDrive] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE USB PC Web Camera
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disk Monitor] C:\Programmer\Generic\USB Card Reader Driver v2.2\Disk_Monitor.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -startup
O4 - Startup: HyperSnap-DX 4.lnk = C:\Programmer\HyperSnap-DX 4\HprSnap.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Aktiver Labtec Trådløse Skrivebord.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HotSync Manager.lnk = C:\Palm\hotsync.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: TabUserW.exe.lnk = C:\WINDOWS\system32\Wtablet\TabUserW.exe
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express 4.0 SE Calendar Checker .lnk = C:\APPS\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: 50 FREE MP3s! - {686C970F-1D7D-4469-85D1-4B35763B56CC} - http://www.emusic.com?fref=149133 (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra button: (no name) - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
O16 - DPF: {4D7F48C0-CB49-4EA6-97D4-04F4EACC2F3B} - http://www.ipswitch.com/_installs/wsftp_le/setup.exe
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {89A312AE-8D21-42B1-848B-FD8E27F9A2A9} (PrimeInk for Web Applications Signing Component) - https://www.stiftelser.webreg.dk/web.dll
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D719897A-B07A-4C0C-AEA9-9B663A28DFCB} (iTunesDetector Class) - http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/detection/ITDetector.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E77C0D62-882A-456F-AD8F-7C6C9569B8C7} (ActiveDataObj Class) - https://www-secure.symantec.com/region/reg_eu/techsupp/activedata/ActiveData.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/aio/en/check/qdiagh.cab?326
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\System32\btxppanel.dll
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: TabletService - Wacom Technology, Corp. - C:\WINDOWS\System32\Tablet.exe
O23 - Service: Virtual CD v4 Security service (SDK - Version) (VCSSecS) - H+H Software GmbH - C:\Programmer\Virtual CD v4 SDK\system\vcssecs.exe

Jeg kryber i kassen nu - checker i morgen og tusind tak for den foreløbige assistance.
Avatar billede kalp Novice
29. september 2005 - 21:45 #24
Jeg ved ikke om windows ligger dem et sted hvor du kan dobbeltklikke på dem og installere dem:)

prøv at genstarte.. så burde den vel installere dem!

screem_brille >> Jeg mener nu, at Java sagtens kan hindre windows i at lave automatiske updates... men okay ellers ville jeg ikke foreslå det:)

under alle omstændigheder så er det fint at tjekke om man er har det nyeste java installeret;)
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 21:51 #25
kalp tro mig jave er IKKE nødvendig, har lige installerret XP for noget kammerat og den opdaterede fint, uden den nogensinde havde været på nettet (har en WSUS server stående, så internet adgang er ikke nødvendig for at opdatere windows)
Avatar billede kalp Novice
29. september 2005 - 21:56 #26
screem_brille >> og jeg gentager mig lige igen... jeg tror sagtens at java kan forhindre windows automatiske updates i at fungere..

jeg er ligeglad med fakta... det er heldigvis sådan et der ofte skal ulogiske løsninger til et problem som ellers virker så logisk..

Det ser man ret ofte i spørgsmål på eksperten!
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 22:40 #27
kalp ja ved godt du er ligeglad med fakta... men din logiske sans er så ikek for god, men du er velkommen til at komme til sydsjælland og se en computer uden internet adgang blive opdateret (uden den har java)
Avatar billede kalp Novice
29. september 2005 - 22:44 #28
screem_brille >> og din opfattelsesevne er åbenbart ikke for god siden du kan forstå hvad det er folk skriver.
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 22:54 #29
afventer fra spørger om java havde den store ændring, og så bagefter kan vi jo guide ham igennem en repair, da det ikke virkede.
Avatar billede hcma Novice
29. september 2005 - 23:33 #30
kalp + screem-Brille >>  I taler forbi hinanden.
Der checkes om java alligevel kan påvirke update-problemer, selv om java ikke burde være nødvendig for at installere updates. Det kan jo tænkes, selv om det er langt ude, at en defekt java kan have indvirkning, så derfor.....
Hvem kigger på HiJack-loggen ? (kan ikke umiddelbart se meget i den; er dog usikker på om O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx, eller symantec kan lukke af) (har ikke alt for stor tiltro til HP)
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 00:16 #31
loggen ser fin ud...

og det er helt præcis det jeg hentyder til;)

Det som catbody siger.
Avatar billede screem_brille Novice
30. september 2005 - 00:23 #32
den ting fra Hp er nu reel nok, er til deres download mangager og skaber ingen problemer.
Avatar billede hcma Novice
30. september 2005 - 00:41 #33
den her burde også være helt ok, men kan Symantec alligevel lukke af ?
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
men vi skal nu nok ud i en repair :o(
Forresten:  COM+ versus Net.Framework, kan det give problemer

og nu er jeg nok bare nysgerrig/stædig/stivnakket/dum o.s.v. (som I kan se, er jeg ikke meget for at give op, selv om jeg nok bliver nødt til det)
Avatar billede gratis Nybegynder
30. september 2005 - 01:28 #34
her er lidt andre forslag til løsning af update problemer , http://www.petri.co.il/wu_problems_8007007e.htm om det har nogen virkning i dette tilfælde ved jeg ikke...
Avatar billede tnn Nybegynder
02. oktober 2005 - 22:11 #35
Har prøvet forslagene, stadig uden held.
Kan I lige ridse op, hvordan jeg starter en repair. Jeg har ingen CD rom, da jeg mener min windows "CD-rom" er installeret på maskinen.
Avatar billede hcma Novice
02. oktober 2005 - 22:35 #36
hvilken maskine har du ?  (nogle gange ligger installationsfilerne på en skjult partition)
Tag kontakt til leverandøren, da du har krav på en WinXP-cd  (hvad hjælper det at hele møget ligger på din harddisk, hvis hd'en crasher)
Avatar billede tnn Nybegynder
02. oktober 2005 - 23:38 #37
Det er en Packard Bell. Du har ganske ret i din påstand.
Avatar billede tnn Nybegynder
02. oktober 2005 - 23:44 #38
... og ja, jeg mener installationsfilerne ligger på harddisken ...
Avatar billede hcma Novice
03. oktober 2005 - 00:40 #39
kan ikke huske hvordan. prøv at tage et kig i din manual fra Bell
Avatar billede tnn Nybegynder
06. oktober 2005 - 21:03 #40
Ok jeg får kigget i uge 40. Foreløbig tak Catbody
Avatar billede tnn Nybegynder
13. oktober 2005 - 19:16 #41
Jeg har fået at vide at muligvis kan være min internet explorer version, der er problemet. Kan det passe ???
Versionen er 6.0
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 19:17 #42
nej det er ikke det der er problemet :/
Avatar billede tnn Nybegynder
13. oktober 2005 - 19:41 #43
Så ved jeg ikke lige hvad jeg skal gribe og gøre. Vil en repair gå ud over de produkter jeg har installeret f.eks. Norton Intenet Security 2005.
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2005 - 20:36 #44
nej det vil det ikke:
Vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2005 - 20:39 #45
øv øv, glemte helt at du ikke har en CD, og at vi skrevet om det før :o(
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2005 - 20:46 #46
er ikke sikker hvordan Bell fungerer, men jeg er bange for at en Repair via hd'en vil genskabe din pc til det stadie den var i på leveringstidspunktet. Igen - kig i din manual
Avatar billede tnn Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:48 #47
Øhhh Catbody, det lyder ikke rart ...
Har dog kigget i bogen fra leverandøren. Der ligger et genoprettelses program, der kan udføre en Destruktiv- eller en Ikke-Destruktiv gendannelse.
Der kan også oprettes master-cd'ere, hvilket vil fjerne alle backup data fra harddisken. Dette skal jeg måske starte med at gøre, i tilfælde af hd fejl.
Avatar billede tnn Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:58 #48
Følgende er direkte afskrift fra manualen.
Ikke-Destruktiv gendannelse - gendanner det oprindelige operativsystem og softwaren med de oprindelige fabriksindstillinger, uden at slette dine personlige filer.
Dog skrives der generelt at samtlige programmer, jeg har installeret, skal geninstalleres før de kan bruges. Det er præcis det jeg ikke kan lide, da det hele virker så godt lige nu ;-)
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2005 - 22:56 #49
ja, det er det fa.... med de genoprettelsespartitioner/-cd'er som følger med nogle mærker. De burde forbydes = djævelens opfindelse, eller der bør i det mindste følge en ren WinXP-cd med.
Jeg ville tage knoglen og ringe til Bell eller den forretning hvor du købte pc'en og få dem overtalt til at sende dig en "normal" WinXP-cd, for hvad skal du gøre hvis harddisken crasher; så har du jo ikke mulighed for at genoprette noget.
Avatar billede tnn Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:07 #50
Du har ganske ret. Jeg ringer i morgen. I øvrigt har jeg fundet, og forespurgt Packard Bell i DK. Jeg venter også lige på svar fra dem. Jeg vil gå langt for at undgå en reinstall, der sletter alt det jeg har bygget op. Tak, igen forløbig, for hjælpedn.
Avatar billede tnn Nybegynder
14. oktober 2005 - 14:51 #51
Tænker på, er der nogen der ved om der er et sted hvor jeg kan downloade opdateringer UDEN OM WINDOWS UPDATE, for herefter at installere dem selv, i første omgang.
Avatar billede hcma Novice
14. oktober 2005 - 14:53 #52
Avatar billede tnn Nybegynder
14. oktober 2005 - 14:57 #53
Jeg har SP2 på, samt en CD rom med SP2 på.
Avatar billede hcma Novice
14. oktober 2005 - 15:01 #54
resten bliver du nødt til at tage via WinUpdate  (der er vel ikke mere end 20-25 stk.)
Avatar billede tnn Nybegynder
14. oktober 2005 - 16:08 #55
Øhhh, hvad mener du med resten ... ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. oktober 2005 - 16:17 #56
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da ...

Så ka' du eksempelvis også få opdateret WMP til v10 (*)
(*) Den ka' dog også sakses fra nævnte
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede hcma Novice
14. oktober 2005 - 16:41 #57
med resten mener jeg at der er kommet 20-25 stk. små opdateringer siden sp2 udkom.
Avatar billede tnn Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:20 #58
Kan der køres en repair fra min SP2 disc ???
Avatar billede hcma Novice
14. oktober 2005 - 22:50 #59
hvis din WinXP-cd er incl. SP2 kører du fra den.
Hvis det er WinXP UDEN SP2, kører du den og når du så er færdig tager du din rene SP2 CD og installerer den.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. oktober 2005 - 10:07 #60
Tilføjelse til "...din rene SP2 CD og installerer den..." -> "...FØR FØR FØR nogen som helst forbindelse til internettet."

Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Avatar billede tnn Nybegynder
16. oktober 2005 - 16:17 #61
Okay, der kommer lige lidt informatiner her. Lad mig lige være sikker på at jeg og I er med.
Det jeg har, er en ren SP2 CD, som jeg har installeret tidligere. Dette gik godt. Desværre er jeg bare ved at få mistanke om, at det er SP2 installationen, der har givet mig problemet, da det, som tidligere nævnt, har været der længe. Helt sikker er jeg ikke, men det kan godt passe tidsmæssigt.
Og så forstår jeg ikke helt. Jeg HAR ikke en WinCD. KAN JEG KØRE REPAIR FRA SP2 CD'en ??
Avatar billede hcma Novice
16. oktober 2005 - 17:00 #62
du kan IKKE køre en repair fra SP2-cd'en  (SP2 er "kun" opdateringer)
Hvorfor har du ikke en WinXP-cd ?
Avatar billede tnn Nybegynder
16. oktober 2005 - 17:23 #63
Det er fordi den ikkeer leveret med sammen med maskinen. Der ligge opdatering på drevet, som jeg har skrevet om tidligere. Den kan startes via F11. I manualen er der beskrevet hvordan jeg får lavet boot og reparations CE'ere. Gør jeg det fjernes det fra computeren. Til gengæld skal jeg så boote fra scratch, hvis jeg skal bruge disse CD'ere.
Avatar billede tnn Nybegynder
21. oktober 2005 - 16:29 #64
Var der nogen, der kunne sige om det havde med installationen af SP2 at gøre, spørger jeg lige forsigtigt?
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:32 #65
brug for mere hjælp ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 00:11 #66
brug for mere hjælp ?