Avatar billede shadowman87 Nybegynder
23. september 2005 - 01:03 Der er 22 kommentarer

DHCP laver BAD_ADRESS

Hey alle.

Efter jeg hurtigt skiftede mine kabler ud fra min server til switch og fra klient til switch, så er min DHCP server begyndt at lave BAD_ADRESS på hele mit scope, så min klient kan ikke få nogle ip adresser.

Jeg har prøvet at genstarte min server, slette scopet og oprette et nyt, men den fortsætter.

Hvad er der galt?

På forhånd tak.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 01:05 #1
hvilket os ?
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
23. september 2005 - 01:12 #2
2003 Server Enterprise
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 01:17 #3
hvad siger loggen ? (application og system loggen), har du prøvet at reinstallere DHCp servicen ? (og du er sikker på det ikke er dine kabler der laver problemer ikke ?
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
23. september 2005 - 01:35 #4
Scope, 10.0.0.0, is 100 percent full with only 0 IP addresses remaining.

det skriver system loggen. og jeg har sat de gamle kabler tilbage igen.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 01:39 #5
du bør ikke starte dit scope emd en ugyldig ip adresse start det med 10.0.0.10 f.eks og til 10.0.0.150 (medmindre du har flere klienter end det)
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
23. september 2005 - 02:05 #6
jamen jeg har sat mit scope til 10.0.0.100 til 10.0.0.150 og før var den på 10.0.0.10 til 10.0.0.50

så jeg ved ikke lige hvor den har det der fra med 10.0.0.0
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:09 #7
hvis du giver en klient IP, DNS og gateway adresse manuelt, virker det så ? (er noget fejlsøgning for at indkredse problemet)
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
23. september 2005 - 02:12 #8
nej, har jeg faktisk prøvet inden du skrev det ;-) klienten (som er en xp) skriver bare "henter netværks adresse" på en fast ip :S
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:15 #9
og den forbinder fint og kan gå på nettet osv ? har du prøvet at reinstallere DHCP servicen ?
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
23. september 2005 - 02:18 #10
nej den forbinder nemlig ikke, DHCP'en registrere den faktisk slet ikke.
Men jeg har ikke prøvet at reinstallere DHCP'en endnu, har dog kun fjernet scopet og lagt et nyt ind, som jeg skrev lidt tidligere med de 2 scopes.
men prøver lidt at reinstallere DHCP'en, og skriver så resultatet.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:20 #11
jeps, afventer feedback ;)
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
23. september 2005 - 02:24 #12
okay, resultatet blev blot det samme, den laver BAD_ADRESS med det samme, jeg nåede ikke engang på klienten, så havde den lavet de 3 første.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:27 #13
hmm lyder godt nok mystisk
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
23. september 2005 - 02:32 #14
hvorfor er jeg ikke kan li du siger sådan, hehe. jeg synes bare det er lidt skummelt, bare pga. man skifter 2 kabler ud. det var i øvrigt fra CAT5 til CAT5e pga. min Gigabit switch.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:36 #15
og det burde jo intet have at sige :/ men den fejl har jeg godt nok aldrig oplevet (men spændende nok, selvom du jo nok ikke helt deler min entusiasme *G*), men tror nu nok vi skal få det løst ;)
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
23. september 2005 - 02:41 #16
har du ret i, deler ik helt entusiasmen med dig, hehe...
men håber da på en løsning, os fordi jeg er ekstremt træt af den skide server, min exchange virker jo heller ikke, og VPN. (som du jo ved fra en anden tråd)
har mest bare lyst til at starte forfra, men problemet er så at jeg ikke ved hvor mailen bliver gemt, hvordan man tager en backup af den som man nemlig kan indlæse igen.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:52 #17
hehe er med i så mange tråde at jeg ikke aner hvem jeg hjælper *G* men se det fra den lyse side at du lærer noget af det ;) (men kan godt følge dig, og begynder at tro der er noget mere alvorligt galt, nu du nævner det med VPN og exchange også), lyder bare underligt der ikek står noget i dine logs :/ mit umiddelbare bud er der også ville være nogle active directory fejl...
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
23. september 2005 - 02:56 #18
noget siger mig det vil være smart at starte på en frisk, men så har jeg bare problemet med at alt posten ligger på exchangen, som jeg ikke ved hvor lagre posten :(

men jo, man bliver da lidt klogere (rod aldrig med store server systemer, hehe)
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:57 #19
du kan eksportere dine mailboxes, så du kan importere dem bagefter
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 04:10 #20
arhh havde slet ikke set det var samme bruger som i det med exchange *G*
Avatar billede sebbelov Nybegynder
16. februar 2006 - 16:05 #21
Jeg ved det er lidt sent at svare på denne tråd,  men jeg har lige haft det samme problem på mit netværk og det viste sig at være en Gigaswitch som stod og sendte fejlsignaler rundt på netværket. så hvis problemet stadig er det skal du nok gå igang med at efterse dine netværksenheder.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 00:29 #22
brug for mere hjælp ?