Avatar billede salanti Nybegynder
22. september 2005 - 19:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

rød pixelfejl

Jeg har lige købt en ny fladskærm (acer al1715s), og den er fin nok bortset fra en pixelfejl lige i midten af skærmen. Jeg troede at døde pixels ville være sorte (eller hvide) men den her er rød og dermed ret synlig? Jeg har hørt noget med at pixelfejl som regel ikke er dækket af reklamationsretten, er det rigtigt? tak
Avatar billede n!nja Nybegynder
22. september 2005 - 20:16 #1
Se denne artikel http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3919&SegmentID=13541

Personligt ville jeg prøve at gå til forhandleren, for at høre hvad han siger det.

/N!NJA
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. september 2005 - 20:22 #2
Er den købt online har du 14 dages fortrydelsesret.
Avatar billede salanti Nybegynder
22. september 2005 - 20:27 #3
ja jeg glemmer altid at købe online! det er bare så nemt når man bor lige ved falkoner alle! Udfra hvad de skriver i artiklen så er der vist ikke så meget at gøre. Forhandleren er MMW og de er jo ikke kendt for deres service, så der er nok ikke meget at hente.
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. september 2005 - 20:41 #4
I en butik kan du forlange, at se den i gang, det er også derfor der ikke er fortrydelsesret.
Avatar billede bimse-dk Nybegynder
22. september 2005 - 20:51 #5
en fladskærm kan have hvide, sorte og røde pixelfejl og som regel må du aceptere at din skærm kan have helt op til en 20 til 25 stk før de vil lave skærmen eller skifte. det var den melding som jeg modtog af flere forhandler, men det afgør producenten som regel så tjek de enkelte producenter inden du køber en anden gang. jeg valgte at købe en alm. skærm når der ikke er bedre garanti.
Avatar billede salanti Nybegynder
22. september 2005 - 20:55 #6
ok så, tak for svar. Jeg skal vist bare være glad for at der kun er 1 pixelfejl! Lidt irriterende at den er rød og ikke hvid eller sort så. Men det er ikke noget der vil holde mig vågen om natten.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 21:01 #7
en pixelfejl kan være sort, hvid, rød, grøn og blå, oftest er det enten eller, dvs en sort, eller en hvid (dvs alle 3 dots på en gang), men både røde, grønne og blå, ses også.