Avatar billede nahpets Nybegynder
22. september 2005 - 15:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløst internet

Vi har lige fået en trådløs router i huset, og jeg har ikke noget problem med at komme på vores trådløse netværk med min laptop. Dog står vores trådløse router så langt væk, at signalet er så svagt, at jeg har en rimelig dårlig forbindelse.

Mit spørgsmål er så, at vores trårløse router også er forbundet til almindelig netkabel rundt i huset. Jeg har en netindgang (til kabel) på mit værelse, og tænkte så på om man kan købe en enhed som man kan sætte direkte ind i en netindgang, så jeg har min egen trådløse enhed på mit værelse, med fuld styrke... Kan det lade sig gøre ?

Mvh Stephan Sloth
Avatar billede silvershadow Nybegynder
22. september 2005 - 15:11 #1
Hvad mener du med dårlig forbindelse?

Til dit sidste spørgsmål så ja
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
22. september 2005 - 15:12 #2
Ja, det kan det da. Du skal bare købe et trådløst access point mere, så skulle det køre.
Avatar billede nahpets Nybegynder
22. september 2005 - 15:14 #3
Me dårlig forbindelse mener jeg, at den ikke rækker hele vejen... Vi har et ret stort hus, og routeren er nedenunder i den anden ende af huset, hvilket gør at signalet er svagt.

Men vil det sige, at hvis jeg køber en accespoint og tilslutter netkabler på mit værelse, så har jeg en stærkt trådløst signal påå værelset?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
22. september 2005 - 15:24 #4
Hvorfor ikke prøve at flytte det trådløse Access Point til et sted midt i huset hvis der er trukket kabler her til?
Avatar billede nahpets Nybegynder
22. september 2005 - 15:27 #5
Det kunne man også gøre, det var bare mere teorien i det, og det vil ikke få nogen funktion, da min laptop er den eneste på 1.sal :D
Avatar billede silvershadow Nybegynder
22. september 2005 - 16:09 #6
Tidligere da Access Point var dyrere kunne man med fordel købe en extra antenne, men de kan næppe svare sig med de priser man kan købe Access Point til idag. Så billigste løsning er nok at købe et extra Access Point.
Avatar billede nahpets Nybegynder
22. september 2005 - 16:11 #7
Jamen så er det det vil det jeg skal gøre :D .. Men det kunne ikke lade sige gøre hvis ikke man have en trådløs router i den anden ende af kablet, eller hvordan er det ?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
22. september 2005 - 16:20 #8
Hvad er det for en trådløs router du har?
Avatar billede nahpets Nybegynder
22. september 2005 - 16:23 #9
Hmm så vidt jeg husker er det en Netgear Wgr 614 eller deromkring ;D
Avatar billede silvershadow Nybegynder
22. september 2005 - 16:37 #10
Der sidder en 4 port switch i din router. Du forbinder en af udgangene med kablet op til dit værelse, og sætter det næste Access Point op for enden af dette kabel, så nemt er det. Men husk at kryptere på samme måde, som på det første Access Point så du uden problemer kan komme på internettet begge steder.
Avatar billede nahpets Nybegynder
22. september 2005 - 16:38 #11
jeg takker 1000 gange for svaret :D der er nu ikke noget bedre en trådløst netværk. Det giver virkelig en herlig frihed, når man endelig har fået sin laptop :D Tak tak
Avatar billede silvershadow Nybegynder
22. september 2005 - 17:16 #12
Du har jo givet point så det er ok ;-))
Avatar billede nahpets Nybegynder
22. september 2005 - 18:08 #13
Jeg tænkte lige på ... sikkerheden er vel den samme som den er nu ikke? .. Skal jeg ind og oprette WPA-PSK og alt det der for den nye også, for at den er sikker eller hvordan er det ?
eller kan de så godt bare komme ind på nette igennem min accespoint, og ligesåsnart de rammer vores router med WPA-PSK, så skal de indtaste password osv?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
22. september 2005 - 19:04 #14
Du skal ind og oprette WPA-PSK på det nye også, og så er sikkerheden den samme.
Avatar billede nahpets Nybegynder
22. september 2005 - 19:05 #15
super :)