Avatar billede mahyar Nybegynder
22. september 2005 - 14:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdater DataGrid

Jeg har en Typed dataset (dsOpdaterBaby2) og en datagrid (dgrBaby) Jeg bruger datagridens selectedindexchaged til at få vist data fra de forskellige items på nogle textboxe (txtBeskrivelse, txtFirmanavn, txtHjemmeside). Jeg vil meget gerne have en nem måde at opdater datagriden og databasen på. Man kan opdater dataset og derefter kører en Update() på den via SqlDataAdapter. Men jeg har bare glemt hvordan man skal lave den.
Avatar billede etif Nybegynder
04. november 2005 - 09:59 #1
Hvis du anvender visual studio.NET kan du fra toolbox vælge dataadapter og bruge configuration wizard. Man skal sætte en updatecommand, select command og en deletecommand op. Der kan man vælge at lave sql-statements, lave en ny stored procedure eller genbruge en stored procedure man allerede har lavet.

Når man kalder fill udføres select command på dataadapter.
myDataAdpadater.Fill(myDataset);

Når man kalder update på dataadpter udføres updatecommand på dataapter.
myDataAdapter.Update(myDataset);
Avatar billede mahyar Nybegynder
21. december 2005 - 11:39 #2
Bare smid et svar så jeg kan tildele pointen til dig...
Avatar billede etif Nybegynder
21. december 2005 - 11:53 #3
Tak her er et svar
Avatar billede mahyar Nybegynder
21. december 2005 - 18:48 #4
Har du fået pointene nu?