Avatar billede jimjimjam Nybegynder
22. september 2005 - 13:25 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Opgave om piratkopiering

Vi har fået projektopgave for!

Jeg tænker på at vælge emnet piratkopiering!

Har i nogle spændende emner jeg kunne skrive om + links evt!?

Har i foreslag?
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 13:30 #1
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=5
Kunne dette måske være inspiration til at komme videre?
Avatar billede boxer Nybegynder
22. september 2005 - 13:35 #2
Så skal denne nok også med:
http://www.antipirat.dk/
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 13:37 #3
Det var faktisk den jeg tænkte på :-)
Avatar billede azar Nybegynder
22. september 2005 - 13:38 #4
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 13:39 #5
Der er selvfølgelig også loven om piratkopiering:
http://www.infokiosk.dk/sw9430.asp Der står en del om hvad man må og ikke må.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
22. september 2005 - 14:00 #6
Sorry :) Synes ikke jeres links var vildere gode!

Sardinen : No bad feelings, men hvad inspiration er der på det link? :)

Boxor : Rigtig nok jeg også skal bruge antipirat.dk , men skal ha fundet lidt at skrive om først!

Azar : Prøver lige at kigge lidt på din, men den dækker vel også lidt Sardinens sidste svar!
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 14:04 #7
Nu har du jo ikke skrevet specielt om hvad du søger, men jeg synes da, der er masser af inspiration til at komme videre med de links, du har fået indtil nu. Der er da en masse både for og imod. Det er vel ikke en færdig opgave du søger? ;-)
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
22. september 2005 - 14:12 #8
Hovedet emnet er Kommunikation!

Jeg sidder her og diskutere med min lære, og jeg mener da 100 % at piratkopiering har noget med kommunikation at gøre! Eller er det hvad man så istedet kalder P2P ?

Hvis man piratkopiere har man sQ da kontakt til et netværk og kommunikere med klienterne?

Help me here:\
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
22. september 2005 - 14:13 #9
Hvis man henter ting fra et netværk så kommunikere man sQ da !
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
22. september 2005 - 14:15 #10
er i ikke enige i det ?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
22. september 2005 - 14:16 #11
Piratkopiering er jo mere end bare kommunikation. Det du tænker på her er jo P2P, men piratkopiering er jo mere end det.

At du låner en kammerats DVD-film og kopierer den, har jo f.eks. ikke noget at gøre med P2P.

Synes at de links, du har fundet indtil videre er gode, men har du gjort en indsats selv, og f.eks. søgt på Google.dk ??

/Martin
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
22. september 2005 - 14:20 #12
ja jeg søger på livet løs!

Nå så vil jeg skrive om p2p :)
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
22. september 2005 - 14:20 #13
Nogen ideér til links til det ?

Evt. foreslag
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 14:20 #14
Piratkopiering er mere at sidestille med tyveri. Så hvis emnet er kommunikation, tror jeg nok du skal fjerne dig emnet piratkopiering. Ordet "kopiering" fortæller jo, at det er en "gerning" der har fundet sted, og du "genfortæller" - kopierer - den.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
22. september 2005 - 14:23 #15
Er P2P og piratkopiering ikke en blanding af det samme?

P2P bliver jo oftest brugt til "ulovlige" ting! Eller det er værtfald hvad man hører mest om! Jeg vil helst i det område hvor man kommer til at beskæftige sig med fildeling!
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
22. september 2005 - 14:25 #16
¤ Risikoen ved at hente ulovlige ting via p2p?
¤ Hvor nemt er det at få adgang til film, musik spil og film med p2p?
¤ Hvilke programmer bliver brugt til formålet?
¤ Er der mange der bruger p2p programmer?

Ville jeg ikke kunne bruge nogle af disse som underemner til "P2P" ?
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 14:30 #17
Jeg har ikke bevæget mig så meget på det område, så jeg kan guide dig, men p2p bliver bestemt brugt til andet end ulovlige ting, så meget kan jeg da sige. :-)
Men held og lykke med opgaven. Prøv at kigge lidt mere på mit første link http://www.piratgruppen.org/rubrique.php3?id_rubrique=13 Der står faktisk meget om fildeling, hvis du kigger dig lidt om. :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. september 2005 - 14:34 #18
hvilket niveau snakker vi om ?

Ved PSP ( peer 2 peer ) kan man jo gå mere i dybden med hvordan disse kommunikere med hinanden, altså hvordan det er muligt at skabe et netværk der konstant kan kommunikere og sende/hente data på kryds og tværs.

Hvis det er en folkeskole opgave om emnet kommunikation, ville jeg nok ikke vælge P2P af den simple grund at det er svært at fordybe sig i det uden at blive for teknisk.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
22. september 2005 - 14:35 #19
Ved godt p2p bliver brugt til andet end ulovlige ting! Men det er mere den vej jeg vil over til! Vil gerne forklare hvordan det fungere! :)
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
22. september 2005 - 14:43 #20
triple X det er en IT opgave på nevua (staveplade) C eller D tror jeg nok!

Har i andre ideér til hvad jeg så ku skrive om inden for Kommunikation? :)

Iptelefoni er optaget
Avatar billede martinowitz Nybegynder
22. september 2005 - 14:46 #21
Hvad med at skrive om IT-sikkerhed, derved har du mulighed for at hive både piratkopiering og ip-telefoni ind i din opgave.
Avatar billede therichman Nybegynder
27. september 2005 - 16:30 #22
Er det kun moderne kommunkikation? Ellers kunne du jo tage fat i ting som den første telefon, noget om hvordan internettet kom til osv.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. september 2005 - 11:20 #23
MartinowitZ : Tjoe! Kunne da godt være jeg skulle overveje noget om it sikkerhed! Men hvad har det lige med kommunikation at gøre :) ?

Therichman : Hehe :) Nej behøves ikke at være moderne, men det er dog hvad jeg helst vil!

Andre ideér ? :)
Avatar billede martinowitz Nybegynder
29. september 2005 - 13:29 #24
IT sikkerhed har meget at gøre med kommunikation.

Når du f.eks. sender en email fra dig selv til en ven, kan denne email opspores og aflæses, med det rette udstyr/program.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:27 #25
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:28 #26
Synes ikke nogle af emnerne fangede mig! Lukker på torsdag, og fortæller hvad det blev :)

Jeg kan sQ ik finde et intresant emne synes jeg ik :(!
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
13. oktober 2005 - 12:16 #27
Prøver en sidste opper!
Kan sQ ikke blive enig med mig selv, om hvad jeg skal vælge :)
=)