Avatar billede sebas Nybegynder
22. september 2005 - 13:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windowsopdateringer kan ikke hentes

Jeg har på fornemmelsen at den ene af vores to IT leverandører ved en fejl har fået slået en eller anden funktion til eller fra, da jeg ikke længere kan få lov til at hente windowsupdates til mine arbejdsstationer og mine servere.

Jeg får bare fejlen Fejlnummer: 0x80072EE7, men kan ikke se at der er problemer med vores hosts fil som Windows ellers foreslår. Hvad kan det i så fald være?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 13:24 #1
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. september 2005 - 13:26 #2
Googlede fejlkoden: http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;883821

Og gør så som Screem siger.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. september 2005 - 13:27 #3
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 13:37 #4
det er jo nyttesløst at få folk til at rydde op når andre så gladeligt giver dem svarene, suk....
Avatar billede sebas Nybegynder
22. september 2005 - 14:14 #5
Jeg har nu ryddet op, så godt jeg kunne. Jeg har dog et spørgsmål stående åbent, da jeg mangler et svar fra en af dem der har deltaget i tråden. De andre er skrevet indenfor sidste uge og jeg har ikke fået svar på dem.
Avatar billede sebas Nybegynder
22. september 2005 - 14:20 #6
jamen_t_dk og vejmand: De links I henviser til, har jeg også fundet inden jeg postede mit indlæg, men som skrevet, så fejler mine hosts filer ikke noget. Der er ikke rettet til i dem, så løsningen virker ikke hos mig.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 14:36 #7
er det på alle maskiner de fejler ? har i en firewall foran ? (hvis ja hvilken) og det er rart du har fået ryddet op *S*
Avatar billede sebas Nybegynder
26. september 2005 - 14:31 #8
Ja, det er på alle maskiner, men jeg har i mellemtiden fået løst problemet med lidt hjælp udefra. Problemet var at DNS serveren ikke ville navneopløse www.microsoft.dk, så da den blev hjulpet lidt på vej, havde jeg straks lov til at hente opdateringer igen.
Avatar billede sebas Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:15 #9
Jeg lukker spørgsmålet.