Avatar billede dennishh Nybegynder
22. september 2005 - 07:57 Der er 3 kommentarer

URL i adressefeltet på browseren

Det jeg er på udkig efter er en der kan fortælle mig hvordan jeg får en side til ikke at ændre navn i browserens adressebjælke.

adressen som jeg gerne vil have til at stå skal være

http://webshop.domæne.dk

det der står lige nu er

http://www.andetdomæne.dk/forhandler/default.asp=blabla

siden er opbygget i frames.

hvis der er et klogt hovede der kan hjælpe vil jeg blive meget glad.
Avatar billede xyborx Nybegynder
22. september 2005 - 08:07 #1
Så skal du have lavet en ydre frame på http://webshop.domæne.dk/ som indeholde http://www.andetdomæne.dk/...

Men hvorfor? Må brugerne da ikke have lov til at linke til de forskellige produkter? Jeg oplever relativt tit at jeg kigger på nogle produkter på fx edbpriser.dk, og så er det ret lækkert at kunne sende et link til en kammerat, uden at skulle bekymre sig om irriterende frames..

Med andre ord vil jeg mene at der ikke findes nogen "rigtig" løsning. Det bedste er at lade brugeren se hele adressen.
Avatar billede dennishh Nybegynder
22. september 2005 - 08:17 #2
nej brugerne må da hellere end gerne linke direkte, det er nu mere for syns skyld, og fordi at shoppen ikke ligger på vores eget domæne, og det syntes jeg godt kan virke lidt misvisende.. men afprøver lige det med framen, men det lyder da logisk...
Avatar billede bjoarn Nybegynder
23. september 2005 - 17:31 #3
Rent semantisk kan jeg godt leve mig ind i din problematik. Det er fint at der sprogligt er sammenhæng i uri'erne.
Men ud fra en mere øvet internetbrugers synsvinkel (jeg refererer ikke nødvendigvis til mig selv, men generelt) så er det da også misvisende at url'en ikke afspejler indholdet. Hvis servicen ikke ligger lokalt hos jer er det mere logisk at den viser hvor man fx. finder lignede services.
Som xyborx siger så er "Stealt Redirection" løsningen (dvs. en 100% frame hvor du loader siden ind i), men den er ilde set blandt mange, da det mest er porno/spam-sider der benytter sig af det.
Og så er der alle de generelle problemer med frames såsom mangel på at kunne bookmarke siderne plus at søgemaskinerne heller ikke vil afspejle dine uri'er.
Så hvis man går op i æstestik kodning/navngivning så vil jeg foreslå at man løser det på serveren. Flytter servicen, eller kalder den via serverscript.

mvh Bjørn