Avatar billede tk54 Nybegynder
22. september 2005 - 00:16 Der er 9 kommentarer

kan ikke logge brugere ind

Jeg har xp home og det har kørt upåklageligt i flere år. Pludseligt kan jeg ikke logge på som bruger. Når jeg prøver, fra startsiden hvor brugerne er listet, siger den først "indlæser indstillinger" men går så tilbage og logger af og gemmer indstillinger. Det er det samme med alle brugere. Jeg har været så sløset, at have mange billeder liggende, som jeg ikke har andre steder, så jeg vil helst undgå at formatere.
Kan nogen hjælpe? hvad gør jeg?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 00:28 #1
kan du starte i fejlsikret tilstand og logge på der ?
Avatar billede sniffy_guy Nybegynder
22. september 2005 - 01:16 #2
Jeg har mistanke til at du enten har virus eller ondsindet spyware på din computer.

Jeg oplevede præcis det samme for et par måneder siden, og det viste sig at være en virus der var årsagen.

Start i fejlsikret tilstand som "screem_brille" foreslog og gå derefter ind i "Kontrolpanel" - "Brugerkonti" og opret en ny bruger, og forsøg derefter at logge på den nye bruger.

Tjek derefter grundigt din computer for virus og spyware.
Avatar billede tk54 Nybegynder
23. september 2005 - 16:33 #3
Nej, jeg kan heller ikke logge på i fejlsikret tilstand.
Jeg har en cd med xp prof. den mener jeg at kunne reparere med, men når jeg beder peogrammet om at reparere siger den at jeg skal skrive nogle dos kommandoer jeg ikke kender. Gør du?
Avatar billede tk54 Nybegynder
23. september 2005 - 16:34 #4
Nej, jeg kan heller ikke logge på i fejlsikret tilstand.
Jeg har en cd med xp prof. den mener jeg at kunne reparere med, men når jeg beder peogrammet om at reparere siger den at jeg skal skrive nogle dos kommandoer jeg ikke kender. Gør du?
Avatar billede sniffy_guy Nybegynder
24. september 2005 - 01:01 #5
Jeg kender ikke dos kommandoerne, men jeg kender godt til at Windows ikke vil reparere sig selv, men i stedet skifter til en form for dos-tilstand for viderekomne.

Men kan du ikke simpelthen bare installere Windows igen?
Avatar billede tk54 Nybegynder
24. september 2005 - 17:10 #6
Jo, jeg kan naturligvis installere igen. Men... jeg har været så uforsigtig at have en masse billeder liggende på den harddisk, dem vil jeg nødigt miste.

Kan det mon lade sig gøre, at sætte harddisken i en anden komputer og åbne den med den anden komputers styresystem?
Avatar billede sniffy_guy Nybegynder
25. september 2005 - 16:55 #7
Jamen du skal overhovedet ikke bekymre dig om dine billeder.

Du skal blot installere Windows under et andet navn end det du i forvejen har liggende - Altså hvis vi siger din Windows-mappe hedder "Windows", så installerer du blot Windows igen under et andet navn, f.eks "Win".

Så bliver dine billeder helt sikkert ikke slettet.

- Og lad for Guds skyld være med at formatere din harddisk ;)
Avatar billede polle007 Nybegynder
25. september 2005 - 16:57 #8
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 00:26 #9
brug for mere hjælp ?