Avatar billede myggi Nybegynder
21. september 2005 - 21:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Undgå tomt felt i access db

Hvordan undgår jeg at det sidste felt er tomt i en tabel...
jeg skal bruge det i forbindelse med at der skal laves et logon..
men hvis der er et tomt felt kan brugerne báre logge på uden at skrive brugernavn og kode
Avatar billede cpufan Juniormester
21. september 2005 - 22:16 #1
det er vel ikke tomt, det vises blot i access,fordi at id f.eks. er autonummerering ,
har du prøvet at logge ind med tomme brugernavn og passw.
ienhver tabel skal der være en unik værdi,
hvis den sidste række ikke har en unik værdi, i den kolonnne der er defineret som primary key - er den ikke oprettet.
Den vises blot,: så man direkte i access kan tilføje en ny værdi, ved at taste den ind i den tomme række.
Avatar billede myggi Nybegynder
21. september 2005 - 22:20 #2
prøv at se problemet på kortbutik.herning.dk
zoom ind på et lille område og vælg download - så kan du downloade uden at logge på
Avatar billede myggi Nybegynder
21. september 2005 - 22:24 #3
hvordan kan jeg ændre det
Avatar billede myggi Nybegynder
21. september 2005 - 22:26 #4
du har garanteret ret i at id har autonummerering....
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2005 - 08:41 #5
Sæt TilladTilføjelser til Nej
Avatar billede terry Ekspert
22. september 2005 - 09:18 #6
In Table Design set the fields "Required" property to Yes. Then it will not be possible to create a record unless the field is filled out.
Avatar billede myggi Nybegynder
22. september 2005 - 10:39 #7
det lyder fornuftigt......men jeg kan ikke se hvor der er mulighed for at sætte dette
Avatar billede terry Ekspert
22. september 2005 - 10:51 #8
Open the table in design view and select the field. Then you should see the Required property at the bottom on the General Tab. If it is a text field then you could also set the "Allow Zero Length" to NO also
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2005 - 16:54 #9
hows it going myggi, do you still need help here?
Avatar billede terry Ekspert
29. september 2005 - 19:55 #10
status myggi?
Avatar billede terry Ekspert
06. oktober 2005 - 19:22 #11
status?
Avatar billede terry Ekspert
18. oktober 2005 - 13:53 #12
thanks, hope you got it working, if not drop a comment
Avatar billede myggi Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:48 #13
undskyld svartiden

prøv at se eksempel på mit problem på denne side

kortbutik.herning.dk
zoom ind på et lille område
vælg Download i UTM
vælg ikon til download
Avatar billede terry Ekspert
27. oktober 2005 - 19:55 #14
hi muggi
I'm not quite sure what your last komment has to do with the question. And I'm not happy with downloading an ActiveX control just to find out.

Arent we talking about a field in an Access table? If so then can you send me your dB?