Avatar billede cl0babz Nybegynder
21. september 2005 - 20:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Phono stik til Audigy 2 ZS

Hey folkens..

Jeg har lige købt et nyt lydkort. Audigy 2 ZS.
Mine højtallere er et mærke som de fleste ikke kender Media-tech, og det er et 5.1 sæt.

Etfer at have installeret det hele så ladet det til at jeg ikke kan få nogen lyd. Jeg tror problemet er at hver af min højtallere går fra højtaller til min subwoofer (som fungere som central) via phono stik. Og indgangen på Audigy2ZS er minijack. Efter at hver af de 5 stik er gået ind i subben så kommer de ud igen hvor de samles i 3 nye ledninger.. Alstå stadigt phono men nu er FL-FR SUB-CEN RL-RR samlet i 3 stik. Og for enden sidder der en konverter så hver af de 3 stik bliver til minijack. Det passede fint før med mit onboard indtil det gik i stykker da der kun var 3 stik bagpå. Men nu lader det til at lige meget hvilken sammensætning jeg sætter på så kan jeg ikke få nogen lyd.. Ikke engang med mit headset..

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?
Skal jeg ud og købe 5 convertere til hvert phono stik så de går direkte i lydkortet? Eller hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 21:03 #1
førstvilel jeg få lyd i høretelefoner og når det så virker ville jeg gå videre, der er ingen grund til at fejlfinde på noget når du ved at der er en fejl længere tilbage i systemet.
Avatar billede cl0babz Nybegynder
21. september 2005 - 21:20 #2
Får ingen lyd i nogen af indgangene!
Avatar billede cl0babz Nybegynder
21. september 2005 - 22:20 #3
Ok.. Nu får jeg sørenme lyd når jeg kører såda n en test hvor den siger de forskellige højtallere.. Men når jeg spilelr musik kører den ikke 5.1 men kun på de 2 front højtallere!
Avatar billede sniffy_guy Nybegynder
22. september 2005 - 01:25 #4
Prøv at gå ind i "Kontrolpanel" - "Lyde og Lydeenheder" og til sidst "Avanceret".

Herinde kan du vælge hvilken højtaleropsætning du ønsker.
Prøv at vælge "5.1 Surround sound-højttalere" og se om det har nogen effekt.
Avatar billede cl0babz Nybegynder
22. september 2005 - 12:44 #5
sniffy_guy: intet.. stadigt kun mine front højtallere + subben der gir lyd fra sig!
Avatar billede cl0babz Nybegynder
22. september 2005 - 13:03 #6
Ok.. men nu har jeg lyd i det meste.. ved ik hvad der har gjort det.. Før var der ingen lyd i mine baghøjtallere.. nu er der lidt.. byttede om på 2 stik.. sub-center.. Ved ik om det gjorde noget.. Aner ik om det var dig der fixede det men du skal være velokommen til at lave et svar så smider jeg pointene afsted!
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:35 #7
brug for mere hjælp ?
Avatar billede benjatke Nybegynder
30. december 2005 - 15:36 #8
hvis du har de to phono stik: rød og hvid i centralen og du har det i fks. DVD afspilleren og du så bytter om på stikket i centralen altså så rød er i hvis og hvid er i rød på centralen og rød er i rød + hvid er i hvid på DVD afspilleren kommer der kun et meget svagt sinal i den røde fordet meste. men hvis du så bytter om på stikket i centralen virker det. ved ikke helt hvad jeg kan sammenligne det med.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 15:42 #9
Ok