Avatar billede starf Nybegynder
21. september 2005 - 18:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke connecte til netshares mere

jeg har lige formateret min bærbar og skal derfor ind på min server og hente nogle ting igen. dette har jeg altid normalt gjort via shares der er kode på.. Men efter min bærbar er formateret vil den ikke gå der ind, jeg får bare smidt denne besked i hovedet:

"\\server\Backup is not accesible. you might not have permissions to se this network resource"

før i tiden blev der da spurgt om user og password, hvorfor gør den ikke det mere?

fra alle andre comps er der adgang og der bliver spugt om user og pass.. nogle der ved hva der sker?

---
Avatar billede starf Nybegynder
21. september 2005 - 19:26 #1
forsøger jeg at lave netshare får jeg bare dette:

"the network folder specified is currently mapped using a diffrent user name and password. to connect using a diffrent user and password first disconnect any existing mappings to this network share"

jeg har bare ingen andre net shares lavet elle rnoget
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 21:13 #2
prøv og tilføj de andres ip adresser i intranet zonen (dobbeltklik på zonen nederst i højre hjørne i explorer) og se om det hjælper.
Avatar billede starf Nybegynder
21. september 2005 - 21:26 #3
virker ikke

men det kan da heller ikke passe at man skal det? før i tiden på mine XP instalationer og generalt alle andre windows instalationer, spør den da om user og password hvis der ikke er gæste konto på den share man vild ind på ?
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 23:19 #4
ok, så fjerne den fra den gruppe igen, og i din internet zone går du ind og ændrer der således at den skal spørger om brugernavn og adgangs kode (gøres i noget af det nederste mener jeg)
Avatar billede starf Nybegynder
21. september 2005 - 23:52 #5
Hva mener du helt præcis "internet zone" når jeg browser mine netværk kommer der ingen zone frem. det jeg gjorde var jeg gik under control panel og så internet indstillinger, og så sikkerhed og så lokal net.. det var rigtigt ikke?

syntes ikke rigtig det er noget "bed om kode"
Avatar billede starf Nybegynder
21. september 2005 - 23:54 #6
fandt det.. men gjorde ingen forskeld!
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
02. november 2005 - 19:36 #7
Har lige haft præcis det samme problem.
Du skal d/l en lille app der fixer det fra microsofts hjemmeside. Prøv at søg på google.
Kan ikke lige finde det. Øhm... Men det kan altså fixes.
:S
Avatar billede starf Nybegynder
02. november 2005 - 19:39 #8
du kan ikke huske hva det app hedder?
Avatar billede starf Nybegynder
08. juni 2006 - 14:21 #9
aaaaaa