Avatar billede gjengis Nybegynder
21. september 2005 - 15:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SOAP beskeder til en webservice der ikke understøtter WSDL

Hej.

Jeg skal lave et program der kontakter en webservice, der ikke stiller et WSDL dokument til rådighed.

Webservicen har to metoder: hent og hentResponse

Hvordan tilgår jeg de to metoder når jeg nu ikke kan få et WSDL dokument til at beskrive servicen?

Jeg har et XML dokument der viser input til hent metoden og output fra hentResponse metoden.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2005 - 16:35 #1
ingen WSDL => du kan ikke generere stub kode => du skal til at håndkode

mit råd: lave din egen lill web service med tilsvarende metoder, generer
stub udfra dem, tag den stub kode og håndret den til at matche den
du skal kalde
Avatar billede gjengis Nybegynder
22. september 2005 - 07:38 #2
Det vil jeg prøve.
Avatar billede gjengis Nybegynder
22. september 2005 - 08:41 #3
Jeg har prøvet at oprettet en basal webservice der returnere et DataSet med lidt dummy data i, men jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne benytte noget af den autogenererede kode til noget?

Den webservice jeg skal tilgå er ikke lavet i .NET. den er lavet i CGI script.

f.eks ligger den ligesom her:
https://www.etBestemtDomaene.com/server.cgi

Hvordan skal jeg bære mig ad med at sende SOAP beskeder til den?
Jeg er helt tabt her?!?

Jeg må da kunne oprette en soap besked og sende den til webstedet?
Jeg har et eksempel af input og output soap beskeder fra servicen.
Spørgsmålet er blot hvordan opretter jeg en soap besked i .NET
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2005 - 14:29 #4
medmindre din web service du skal kalde også returnerer et dataset så kan
du ganske rigtigt ikke bruge den til noget - jeg sagde "tilsvarende metoder"

du kan godt håndkode SOAP'en - hent SOAP specifikationen og brug et par
måneder på at lære den så er det lige ud af landevejen
Avatar billede gjengis Nybegynder
18. oktober 2005 - 11:45 #5
Det endte med at jeg måtte håndkode samtlige soap-requests ud fra soap specifikationen fra w3.org.

Jeg fandt ud af at .Net kan lave en masse autogeneret kode ud fra en klasse der arver fra klassen System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.

Men i bund og grund var jeg stadig nødt til at håndkode en proxy klasse.

Ellers tak for hjælpen arne v.

Hvis det er ok, har jeg tænkt mig selv at tage pointene!
Avatar billede gjengis Nybegynder
20. december 2005 - 16:52 #6
svar