Avatar billede lazz1 Nybegynder
21. september 2005 - 14:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sekundær skærm

hey!
Jeg har et mindre problem, jeg kan ikke få min sekundære skærm udgang til at virke.
Den har virket før, men virker ikke længere.
Jeg har prøvet at opdatere skærmdrivere og grafikkortdrivere. men det ser ikke ud til at virke. Skærmen er bare på standby.
Umiddelbart kunne det se ud som om at det er Outputtet der er noget i vejen med da D-SUB udgangen virker med begge skærme, DVI udgangen virker tilgengæld ikke? Men den er vel ikke gået sig en tur da jeg sagtens kan bruge skærmkortet ellers?

jeg har et Radeon 9800XT kort.

-Lasse
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. september 2005 - 15:02 #1
DVI udgangen kan sagtens være brændt af, hvis du har sat en DVI skærm til, mens der var strøm på/PC'en kørte.

Jeg bruger selv et grafik kort med defekt DVI udgang på en af mine maskiner!
Avatar billede lazz1 Nybegynder
21. september 2005 - 15:20 #2
okay, er der en måde man kan sikre sig at det er det der er galt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. september 2005 - 16:56 #3
Sætte en DVI skærm på og se om der kommer billede på!

Du skal være opmærksom på at opløsningen på dit skrive bord kan være højere end det skærmen kan, derfor vil nogle skærme skrive en fejlmeddelse og nogle vil bare ikke tænde. Sæt din opløsning til 800*600 mens du tester. Test ligeledes at det ikke er dit kabel, eller din skærm der er defekt!
Avatar billede lazz1 Nybegynder
04. oktober 2005 - 14:49 #4
hm, ok. har ikke mulighed for at teste.