Avatar billede lommelola Nybegynder
21. september 2005 - 12:51 Der er 6 kommentarer

Mini-ITX bundkort.

Jeg overvejer at gå igang med et Mini-ITX projekt da jeg gerne vil have en yderst transportabel pc som stadig er forholdvist højt ydende.
Det bundkort jeg har kigget på er et "DFI G5M100-N Pentium M Mini-ITX Motherboard" som kan købes på mini-itx.com. Det kan fås med en 1.7GHz processor.

Mit spørgsmål til jer er, om hvorvidt i synes det kan betale sig at købe Mini-ITX nu, vil prisen falde?. Det virker som om at Nano-ITX vil komme frem inden længe. Kan det betale sig at vente?

Til sidst lige et side spørgsmål: Hvor er det billigs at købe Mini-ITX hardware?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. september 2005 - 13:17 #1
Nano itx kommer i første omgang kun med VIA processorene.
Hvis du skal have en billig transprotabel PC vil en bærbar være et bedre bud og formentligt også have flere udvidelses muligheder.
Avatar billede lommelola Nybegynder
22. september 2005 - 09:27 #2
Jeg synes ikke det besvarer spørgsmålet?

Hvis jeg nu ikke er ønsker en laptop. ^^
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. september 2005 - 10:12 #3
Jeg lavede jo heller ikke et svar......

Nano ITX vil ikke få prisen til at falde på Mini ITX, da Nano ITX er Via's eget projekt og derfor kun kommer med via processore, det vil sige for tiden max 1,2GHz. Det vil sige der kommer ikke nogen billige 1,7GHz mini ITX boards, bare fordi der er noget der hedder Nano ITX.

Køb det hele ved mini-itx.com, der er ikke nogle danske firmaer der er billigere, eller har et tilsvarende udvalg, men check kursen på pundet og edbpriser, inden du handler!

Husk at købe en strømforsyning.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. september 2005 - 10:17 #5