Avatar billede netunderdreng Nybegynder
21. september 2005 - 11:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksporter adrsseliste fra Exchange 2000

Hvordan eksporterer jeg min mail-adresselliste med tilhørende navne ud i en .csv fil ? Så vidt jeg kan se er det noget med en LDAP forespørgsel mod serveren, evt. via CSVDE. Jeg har en 2003 server i domænet hvis det kan være en hjælp.
Avatar billede karser Nybegynder
21. september 2005 - 13:59 #1
Du skal gøre det fra en Outlook klient!

Her kan du finde "Importer / Exporter" i menuen filer!
Avatar billede netunderdreng Nybegynder
21. september 2005 - 14:27 #2
Jeg mener ikke mine egne adresser/contacts, men dem der ligger i Exchange Global Address List, dvs. AD.
Avatar billede karser Nybegynder
21. september 2005 - 14:36 #3
aha!

Så kan du bruger LDIFDE commandoen. Du skal blot tilføje i query-definitionen, at brugere skal have en Exchange mail boks!

Jeg er ikke helt skarp på syntaxen, men jeg ved at det kan lade sig gøre!

Jeg har her fundet en KB hos Microsoft, som skulle kunne hjælpe dig igennem det!

http://support.microsoft.com/kb/237677/#XSLTH4135121122120121120120
Avatar billede no_stress Nybegynder
21. september 2005 - 18:08 #4
Avatar billede netunderdreng Nybegynder
22. september 2005 - 08:50 #5
No stress, scriptet ser rigtig godt ud, men jeg får en fejl i linje 24, char 1. Jeg ved ikke hvad derer galt da jeg ikke er scripting haj, men det var præcis det jeg ledte efter. Et værktøj hvor man indtaster i prompts. GENIALT.

Jeg er endt med at bruge hhv. LDIFDE og CSVDE og derefter merge Excelarkene for at få de rette informationer. Mange tak begge to