Avatar billede a_mylle Nybegynder
21. september 2005 - 10:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skype på ICA-klienter i Citrix Metaframe 1.8

Jeg har det store ønske at kunne komme til at benytte Skype via en ICA-klient på en WYSE-terminal.

Terminalen understøtter både højtalere og mikrofon. Jeg har også fået slået alle "Enable Audio"-indstillinger til under Citrix serveren og på selve WYSE-terminalen.

Så virker lyden også godt nok og der findes så en "Citrix Audio Driver" under lydenheder på ICA-klienten. Men den kan kun bruges til at afspille lyden - ikke optage, som desværre er påkrævet for at kunne benytte et headset i Skype..

Er der nogen der kender til en patch, program eller en anden løsning på dette problem ??
Avatar billede isl19960 Nybegynder
22. september 2005 - 07:31 #1
Du får det nok ikke til at virke på Metaframe 1.8...

Fra og med Citrix Presentation Server 3.0 kan du også få lyd retur til serveren.

Siden I kører Metaframe 1.8, gætter jeg på at I ikke har Subscription Advantage så I frit kan opgradere - så det er jo en udskrivning hvis I skal købe PS 4.0.

Det skal siges at jeg endnu ikke selv har forsøgt mig med "retur-lyd", men jeg skulle mene at det var lige så nemt som alm. lyd - som vi forøvrigt også bruger på Wyse-terminaler.
Avatar billede a_mylle Nybegynder
23. september 2005 - 11:16 #2
Mange tak for svaret.. Jeg har nu fået bekræftet lige netop det du nævner der, med at der først er understøttelse af det i en PS 4.0.

Vi har dog en SA, så det er kun et spørgsmål om tid, før vi foretager en opgradering til PS 4.0.

Hvis du ligger et svar, får du nogle point som tak for hjælpen ;)
Avatar billede isl19960 Nybegynder
23. september 2005 - 11:21 #3
ok...

Mente nu ellers at det var understøttet allerede i PS 3.0... men skidt nu med det.

Vi har sprunget fra Metaframe XP til PS 4.0, så har ikke set så meget til PS 3.0 :-)

Jeg tror I bliver rigtig glade for PS 4.0 - den kører rigtig godt og hurtigt.

God fornøjelse med opgraderingen...