Avatar billede virtualdurran Nybegynder
20. september 2005 - 22:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oprette forbindelse til Router

Min nabo har et problem med sin computer. Når han prøver at forbinde til min (eller sin egen) trådløse router, siger den at der er begrænset eller ingen signal og det er også selvom du stiller computeren direkte ovenpå routeren. Når han vi sætter et netværkskabel i skidtet fra routeren vil den heller ikke skabe forbindelse. Hvad kan problemet være?

På forhånd tak.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. september 2005 - 23:02 #1
Jeg vil gætte på at routeren ikke er sat op til at køre dhcp. Og derved modtages ingen ip-adresse automatisk. Hvis du vælger kør->skrive cmd-> skriver ipconfig, får du garanteret en ip-adresse der begynder med 169.x.x.x .
hvis han ikke kender routeren godt, så er det bedste at resette den, og prøve igen.
Avatar billede virtualdurran Nybegynder
20. september 2005 - 23:16 #2
Det sjove er at det er den router jeg kører på her!?
Avatar billede virtualdurran Nybegynder
20. september 2005 - 23:28 #3
hvis routeren virker når jeg bruger den, burde den vel oz virke ved ham!? Jeg har slået alt form for sikkerhed fra, så han skulle bare kunne forbinde!
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. september 2005 - 23:34 #4
ok, står han med faste ip-adresse på hans puter?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. september 2005 - 23:35 #5
Det virker som om at han ikke modtager netadressen. kom med en melding på den med ipconfig /all - så kan vi kommmer videre på den.
Avatar billede jxhello Nybegynder
21. september 2005 - 09:53 #6
Slet alle forbindelser til trådløse netværk, og opret igen forfra.
Avatar billede virtualdurran Nybegynder
25. september 2005 - 19:19 #7
Nu har jeg prøvede jeg at slette hans netkort og installere igen. Så nu kan skriver den ik det der begrænset eller ingen forbindelse mere, men den får stadigvæk ikke tildelt en ip og det virker heller ik. Når jeg så prøver at reparer den, afbryder den selvfølgelig forbindelse og gør de ting der nu skal gøres( som jeg overhovedet ik ved hvad er) og så når den skal oprette forbindelse igen, siger den "Windows kunne ikke udføre reparationen, fordi følgende handlinger ikke kunne udføres: Oprette forbindelse til det trådløse netværk. Kontakt personen som administrerer dit netværk, for at få hjælp." og jeg har spurgt ham..og efter som jeg er den person, var der ik meget hjælp at hente. Hvad kan det skyldes?
Avatar billede virtualdurran Nybegynder
25. september 2005 - 19:21 #8
Nåh ja..jeg har også prøvet at lave netværksbro mellem hans lan og wlan forbindelse. Det fik den første fejl den lavede væk (det med den skrev begrænset forbindelse), men den får som sagt stadigvæk ikke nogen ip.
Avatar billede virtualdurran Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:29 #9
det virker bare ik...men jeg bliver jo nødt til at give nogen, nogle point, så opret lige nogle svar.
Avatar billede been Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:31 #10
Er det en router fra TDC?