Avatar billede liquid- Nybegynder
20. september 2005 - 16:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer tænder af sig selv efter at den er blevet lukket ned

Hej.

Når jeg lukker min computer ned, så går der omkring 20 sekunder (føles som en evighed) og så starter den op igen uden at jeg gør noget.

Jeg har et Abit AN7 bundkort. Når den starter op igen fryser den i opstarten og skriver at jeg har udskiftet CPU'en (uden at jeg har rørt noget). Hvis jeg går ind i BIOS og ud igen starter den normalt op. Sådan er det hver gang!

Hvad skal jeg gøre?

Mvh. Patrick
Avatar billede sharkman Nybegynder
20. september 2005 - 20:26 #1
Jeg går ud fra at dit styresystem er XP. Her findes en funktion: "Automatisk genstart ved systemfejl", som sikkert er grunden til, at computeren genstarter, når du vil slukke den. Hvis du slår denne funktion fra, får du måske en større chance for at finde ud af, hvad der fejler under nedlukning.
Sådan slås automatisk genstart fra:
Højreklik på "Denne Computer">Vælg Egenskaber>Klik på fanebladet "Avanceret">Under "Startup & Gendannelse" klik på [Indstillinger]>Under punktet "Systemfejl" fjern flueben ved "Genstart automatisk"
Avatar billede liquid- Nybegynder
20. september 2005 - 20:35 #2
Okay, er ikke hjemme lige nu til at teste det, men vender tilbage i morgen.

Men hvordan giver det mig større mulighed for at finde ud af hvad der er galt?
Avatar billede sharkman Nybegynder
21. september 2005 - 15:58 #3
Fordi at så får systemet mulighed for at vise dig en evt. fejlkode - i stedet for blot at genstarte..
Avatar billede liquid- Nybegynder
21. september 2005 - 17:07 #4
Kan ikke se hvad det skal gøre. XP lukker ikke ned af sig selv, men computeren tænder af sig selv. - Men ellers tak :)
Avatar billede amd Nybegynder
21. september 2005 - 21:55 #5
Styresystemet er vel sagtens ikke indlæst, når den starter igen, og skriver så vel heller ingen fejl log? Ville da virke meget underligt?
Avatar billede liquid- Nybegynder
18. juli 2006 - 00:43 #6
ingen hjælp her, opretter nyt spm