Avatar billede hoejmose Nybegynder
20. september 2005 - 15:25 Der er 7 kommentarer

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA ved start af iTunes

Når jeg starter iTunes, hvilket er en nødvendighed for at opdatere min iPod, sker det meget ofte at computeren skifter til den blå advarselsskærm hvor der står:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Jeg får desuden følgende parametre:
0x00000050 (0xBB9EA29E, 0X00000000, 0X8057DA81, 0X00000002)

Det er ikke hvergang det sker, men jeg synes det er blevet oftere, og jeg gætte på at det er ca. 3 ud 4 gange at jeg er nødt til at genstarte computeren.

Jeg har i min computer et USB 2.0 PCI kort som er tilsluttet min iPod, og har ligeledes haft et Firewire PCI-kort som jeg tidligere har brugt til at tilslutte iPod'en. Firewire-kortet har jeg dog taget ud nu, men problemet er der uanset hvilket kort jeg bruger. Jeg har eksperimenteret med at flytte kortene til andre PCI-sokler samt deaktiveret forskellige ting i BIOS for at frigøre IRQ.

Håber der nogen der har andre løsningsforslag som forhåbenligt virker lidt bedre, da det er ret irreterende ikke at kunne bruge iTunes.

På forhånd tak,
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. september 2005 - 19:03 #1
Det virker umiddelbart som ramfejl. kør: www.memtest86.com og kig lidt på nedenstående link om fejlen. http://kadaitcha.cx/0x50_error.html
Avatar billede haverslev Novice
20. september 2005 - 19:06 #2
1. Er det et fuldt opdateret Windows XP (SP2) du kører med, da der er en hel del rettelser, forbedringer, drivere osv. ??
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

2. Har du nogle enheder med udråbstegn i enhedshåndtering ?
:Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering

3. prøv at opdatere dit chipset:
Hent programmet EVEREST Home Edition v1.51 som giver en masse oplysninger om din pc.
F.eks kan du klikke på Motherboard, klikke på chipset, nederst på siden kan der hentes opdateringer via producentens www. adresse.  http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede hoejmose Nybegynder
20. september 2005 - 20:41 #3
Mit XP er fuldt opdateret og jeg har ingen enheder med udråbstegn.

Prøver lige at test for ramfejl samt evt. opdatere chipset.

Giver en tilbagemelding senere.

Forløbig tak.
Avatar billede hoejmose Nybegynder
20. september 2005 - 21:18 #4
Nu har jeg prøvet at skifte ramblokken ud med en fra en anden computer, hvilket ikke hjalp, så man kan vel konkludere at det ikke er en ramfejl - eller hvad?

Har desuden kørt forskellige tests i SiSoftware Sandra uden at der er sket fejl, men har desværre ikke kunne finde ny chipset driver til netop mit chipset (SiS 735).

Skal iøvrigt siges at jeg aldrig har oplevet dette problem i andre sammenhænge end ved start af iTunes, og at der det begyndt at komme mere ofte.
Avatar billede haverslev Novice
20. september 2005 - 21:30 #5
OK, prøv i enhedhåndtering, at fjerne det/de PCI kort det drejer sig om
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Find kortet og h-klik på det og vælg fjern
Genstart pc`en og lad Windows finde og installere det igen
Avatar billede hoejmose Nybegynder
21. september 2005 - 00:01 #6
Har prøvet at opdatere drivere, fjerne PCI-kort osv., og mit nuværende USB 2.0 PCI-kort er faktisk også installeret efter problemet er opstået.
Avatar billede haverslev Novice
21. september 2005 - 09:15 #7
Har du prøvet at opdatere din grafikkort driver ?