Avatar billede benne_ Nybegynder
20. september 2005 - 13:09 Der er 1 kommentar

Net-adgang, der opfører underligt i XP

Jeg har et ret underligt program, synes jeg selv...

På alle netforbindelser jeg benytter med min bærbare computer, både det indbyggede trådløse netkort, samt det indbyggede alm. netkort - pånær ét...

Når jeg kobler mig på dette netværk, kan jeg ikke komme ind på div. hjemmesider - den timer ud, men har tilsyneladende ikke problemer med sider der kræver "få" connections - dvs. sider uden billeder - men krævende sider som f.eks. jubii.dk går den kold over med det samme, står og hænger lidt, og timer ud...

Jeg har endda forsøgt med eksterne trådløse netkort uden problemer, og andre pc'er på dette netværk har ingen problemer med at benytte internettet fuldt ud.

Et skørt forsøg med at bruge Virtual PC på min XP, og så installere XP "oven" på XP og køre det i Virtual PC viser, at jeg sagtens kan komme på de krævende hjemmesider - så det er kun den XP der ligger på min bærbare der har problemet...

Er der en setting, somewhere, der kan være skyld i at jeg ikke kan lave særlig mange forbindelser ud? Og igen, alle andre PC'er på netværket kører fint - jeg har forsøgt at reinstallere drivere m.m. uden held.
Avatar billede stig3 Mester
25. september 2005 - 02:39 #1
Jeg tror du havde fat i noget da du reinstallerede drivere, men måske der findes en nyere eller ældre driver end den du bruger...

Hvad hedder dit netkort ?