Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 20:48 Der er 26 kommentarer

Hjælp til at lave en prof. netradio

Vi har fået lavet aftale med Gramex og koda. Vi har styr på hele konceptet, men mangler en partner til at lave softwaren/opsætningen af netradioen. Ved nogen, hvor vi kan finde det?
Avatar billede strych9 Praktikant
19. september 2005 - 20:57 #1
Har I også penge? =)
Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 21:07 #2
Penge til at drive radioen?? Eller til opsætningen af softwaren??
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
19. september 2005 - 21:11 #3
Kan du uddybe det lidt mere. Hvad mener du med: "...lave softwaren/opsætningen af netradioen." ?
Avatar billede agermose Nybegynder
19. september 2005 - 21:11 #4
jaaa, måske - hvem skal vi kontakte, hvor sidder I i landet, kontakt information generelt osv.?
Avatar billede strych9 Praktikant
19. september 2005 - 21:12 #5
Ja begge dele, og hvad kan i betale sådan en partner?

Og streaming, tjah, det er et vidt begreb. Det er forholdsvist nemt at sætte en Shoutcast server op, men det er vel ikke sådan noget I vil lave?
Og hvor mange samtidige forbindelser taler vi når der skal streames?
Er der programmering involveret?
Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 21:18 #6
Tony : Det er svært at forklare, men det er hele konceptet online som vi mangler. Styring af musik, reklameblokke m.m.  Jeg er medejer af et mellemstort hostingcenter og vi ligger i Albertslund. Så server linier kapasitet m.m. er intet priblem.

Agermose: Du kan skrive til adm@dmerhverv.dk

Styrch9: Jamen det er svært at sige, det kommer jo an på hvad I kan tilbyde??
Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 21:20 #7
Det vi skal bruge, er en komplet opsætning af en netradio.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. september 2005 - 21:22 #8
Der findes fremragende software i kategorien "Radio automation" som man kan lave en google søgning på. De kræver ikke det store at administrere og sætte op.
Jeg tror egentlig ikke at I har brug for en partner hvis der er penge til at købe sådan en "enterprise" radio software løsning.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. september 2005 - 21:23 #9
Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 21:28 #10
OK tak, jeg vil se på det men vi har ingen erfaring lige med dette. Meningen var at den partner vi fik ind, skulle opsætte og styre dette med hård hånd
Avatar billede strych9 Praktikant
19. september 2005 - 21:30 #11
ok, jeg er for langt væk fra albertslund desværre (sidder i sverige), men hvis du kan bruge en sysadmin til hosting centret ud over det så skal jeg gerne tage denne opgave på mig også, for jeg har haft med masser af audio at gøre før.
Jeg kan bare ikke flytte tilbage til dk uden et fuldtidsjob. :|
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
19. september 2005 - 21:34 #12
OK, så vil jeg foreslå samme løsning som 'strych9' er inde på. Køb færdig software.

Hvis du derefter mangler personale ville jeg nok skele til lokalradioerne. Der skulle du nok kunne finde en medarbejder der har erfaring med logistik, marketing og tilrettelæggelse af sendeflader o.a.
Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 21:34 #13
Alt kan jo laves remote??? Jeg sidder selv i Århus, der har vi også et lille hostingcenter

Skriv lige til mig på adm@dmerhverv.dk
Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 21:36 #14
Tony Jeg har en til logistik, marketing og tilrettelæggelse men, mangler lige det sidste her.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. september 2005 - 21:43 #15
ok jeg sender et CV og nogle ting. Skal lige finde det.
Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 21:46 #16
Men hvis nogen mener at de kan opsætte en netradio, så det bare spinner så høre jeg gerne fra dem og husk det skal være en professionel netradio. Da vi har en af Danmarks største radioer i ryggen, som bl.a. vil benytte os på nettet
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
19. september 2005 - 21:47 #17
OK, fint nok.

Nu ved jeg jo naturligvis ikke hvilket ambitionsniveau du / I er på, men hvis I går med tanker om noget hen i retningen af 24/7/365, så vil jeg anbefale dig at skille teknikken fra 'ansigtet i radioen' og gå efter nogen med radioerfaringer - f.eks. en arbejdende jounalist eller studievært.
Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 21:50 #18
Vi starter ikke med 24/7, men er målet på sigt. Vi har en studievært, men skal da bruge et par stykker. Vores ambitionsniveau er stort og vores mål er at blive iblandt Danmarke 3 største netradioer inden for 3 år.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
19. september 2005 - 21:51 #19
Åhh, undskyld. Jeg så ikke dit svar af 21:46:14 inden jeg sendte mit indlæg.

Hvis det er en fuld professionel 24/7/365 løsning og det ikke gør noget, at administratoren sidder i udlandet, så sig lige til, så skal jeg maile dig 'of list' med et forslag ...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
19. september 2005 - 21:52 #20
Haha, undskyld - nu igen :-)
Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 21:53 #21
Det gør intet at adm sidder i udlandet, bare det er professionelt. Vi kan ikke bruge, noget som ikke er det. Du kan fange mig på adm@dmerhverv.dk
Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 21:54 #22
Det gør intet at adm sidder i udlandet, bare det er professionelt. Vi kan ikke bruge, noget som ikke er det. Du kan fange mig på adm@dmerhverv.dk
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
19. september 2005 - 21:54 #23
OK - mailer dig ...
Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 21:58 #24
Ok
Avatar billede strych9 Praktikant
19. september 2005 - 23:13 #25
Håber at høre fra dig snart ka10niner =)
Avatar billede ka10niner Nybegynder
19. september 2005 - 23:16 #26
Det skal du nok :-)