Avatar billede misterx Nybegynder
19. september 2005 - 19:47 Der er 10 kommentarer

Problemer med at skrive til DB ved test på IIS

Følgende fejl opstår når jeg prøver at sende data til databasen - Jeg fattet ikke lige hvad der går galt. Jeg har skriveadgang til mappen...
Avatar billede misterx Nybegynder
19. september 2005 - 19:48 #1
Her er så fejlen - Sorry ;)
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Databasen eller objektet er skrivebeskyttet og kan ikke opdateres.
Avatar billede softspot Forsker
19. september 2005 - 19:50 #2
IUSR skal have skriveadgang til mappen ikke dig som bruger...
Avatar billede misterx Nybegynder
19. september 2005 - 19:53 #3
Hvordan gør jeg så det? - (bær over med mig jeg er uerfaren med IIS)
Avatar billede softspot Forsker
19. september 2005 - 19:56 #4
Hmmm... den metode jeg kender indbærer en stifinder og evnen til at finde den folder hvor databasen ligger. På folderen vælger du egenskaber og sikkerhed og så sikrer du dig at IUSR_<maskinens navn> har rettigheder til at læse og skrive i den folder. Det burde løse problemet...
Avatar billede trekkies Juniormester
19. september 2005 - 20:10 #5
Når at du højre klikker på din mappe eller fil og vælger "egenskaber", så skulle der gerne være et faneblad ved navn "Sikkerhed", hvis ikke:
http://www.darkskies.dk/rettigheder.html

Filmen er lavet til en dansk windows.

Hvis du har fanebladet "Sikkerhed", så kan du klikke på "Avanceret", der kan du nedarve rettighederne, f.eks. der skal være flueben i den første box, nede i bunden, med teksten: "Arv de tilladelsesposter, der gælder for underobjekter, fra det overordnede objekt. Medtag disse sammen med de poster, der er udtrykkeligt defineret her."

Håber at du kan bruge dette her.
Avatar billede trekkies Juniormester
22. september 2005 - 07:59 #6
Hvordan går det?
Avatar billede misterx Nybegynder
22. september 2005 - 10:21 #7
Jeg kan stadig ikke få det til at virke ;(
Avatar billede softspot Forsker
22. september 2005 - 10:46 #8
Har du prøvet at checke om selve databasefilen er evt. skrivebeskyttet (vis egenskaber på .mdb-filen og se på generel-fanen om der er afkrydset i skrivebeskyttet)?
Avatar billede trekkies Juniormester
23. september 2005 - 12:36 #9
Når at man får den fejl som du får, plejer min løsning at virke, prøv den igen.
Avatar billede trekkies Juniormester
10. oktober 2005 - 15:37 #10
Hvordan går det?