Avatar billede andyand Nybegynder
19. september 2005 - 18:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

a cable is disconnected..

Hey Guys jeg har lige lavet en clean install (win XP pro DK) på min PC #2 og skulle jo ha den på nettet. jeg tog netværks kablet ud af min PC#1 og stoppede det i pc#2.
2 ting:

1)
jeg gik i netværks forbindelser og klikkede på opret ny forbindelse og fulgte guiden. den står iøvrigt til "hent automatisk en IP adresse." (er det den korrekte fremgangs måde?

2)den virkede som om netværkskortet ikke funkede, så jeg købte et nyt og installerede det. nu siger den hele tiden at netværkskablet ikke er tilsluttet. (der er heller ikke lys i kortet)Stikket sidder helt korrekt i og der er liv i det(tester det hele tiden på min pc#1)
Now what to do? denne komputer/administrer/netværkskort melder ikke om issues så jeg er helt lost - hvorfor kan den ikke "fange" netværkskablet?
Avatar billede andyand Nybegynder
19. september 2005 - 18:23 #1
begynder snart at vræle..
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
19. september 2005 - 18:53 #2
stakkels ven - tør din øjne og spis en kiks. :-)
Højst sandsynlig skyldes det at du er direkte på nettet. Du tilslutter direkte til dit adsl-modem. Teleudbyderen er så modbydlig at han kun vil acceptere en computer på nettet ad gangen. Ip-adressen er derfor låst til den gamle puter, Du kan løse det ved kald til udbyderen. Eller ved at tilslutte den gl. og skrive ipconfig /release (påstås det, har aldrig prøvet det).
Avatar billede andyand Nybegynder
19. september 2005 - 19:03 #3
øjne tørret..;-) jeg må lige prøve med ISP'en imorgen
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
19. september 2005 - 19:08 #4
ups. jeg har kun svaret på spørgsmål et.
Der burde være lys i kortet, selvom der ikke er blevet tildelt ip-adresse
Avatar billede andyand Nybegynder
19. september 2005 - 19:12 #5
hmmm hvad kan det skyldes at der ikke er?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
19. september 2005 - 19:29 #6
Godt spørgsmål - der mangler ikke noget driver - fulgte der en cd med. Hvis ja, så afinstallere nuværende netkort, genstart og brug cd'en.
Avatar billede andyand Nybegynder
19. september 2005 - 19:32 #7
hmm har jeg deværre allerede prøvet...
Avatar billede kenp Novice
19. september 2005 - 19:45 #8
(brug et andet kabel) hvis det nuværende er "lige" så brug et krydset og omvendt, ellers smid det iennem en swich.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. september 2005 - 20:06 #9
så ang spm 2:
ping 127.0.0.1 er muligt i en kommandoprompt?
Hvis ja, så er grunden til at der ikke er lys i dioden og at problemet opstår nok fordi autonegotiation af hastigheden fejler. - Gå til egenskaber for LAN forbindelsen, og sæt link speed og duplex væk fra auto og sæt den så til 100 mbit full duplex (eller hvad den enhed i den anden ende nu er i stand til, hvis du er i tvivl så prøv alle 4 kombinationer).
Avatar billede andyand Nybegynder
19. september 2005 - 20:19 #10
tak for svarene guys..babyen græder ..prøver om en time
Avatar billede andyand Nybegynder
26. september 2005 - 11:45 #11
sorry lang baby tid.. Points til Kenp .. jeg købte en switch og vupti.. tak for alle svar. Kenp smider du et svar?
Avatar billede kenp Novice
26. september 2005 - 12:07 #12
kommer her.