Avatar billede ibib Nybegynder
19. september 2005 - 18:08 Der er 15 kommentarer

findes der et program der skjuler ens data

Findes der et program der gør det umuligt for uvedkommende at se hvad der er på harddisken, også hvis harddisken bliver sat på som en slave på en anden maskine
Avatar billede screem_brille Novice
19. september 2005 - 18:17 #1
nej! det findes programmer som kan gøre det meget svært, men umuligt, nej.

PGP (pretty good privacy) kan bla.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2005 - 18:17 #2
Du kan kryptere data. F.eks. med den indbyggede kryptering fra XP eller med pgp fra www.pgpi.org
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2005 - 18:19 #3
Du skal dog være opmærksom på at hvis du f.eks. vælger den indbyggede kryptering i XP og formatterer din maskine (med untagelse af den krypterede data) så kan du ikke genskabe data. Krypteringsnøgæen vil være væk og kan ikke genskabes selvom du opretter en ny konto med samme password og bruger navn. Du skal altså gøre noget aktivt for at gemme krypteringsnøglen externt for at kunne genskabe efter formatering
Avatar billede screem_brille Novice
19. september 2005 - 18:19 #4
hehe bufferzone
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2005 - 18:21 #5
19 sekunder, jeg må være sløv i dag, jeg plejer at kunne skære den tættere
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2005 - 18:49 #6
Hide Folders XP ku måske være någet... http://www.fspro.net/hide-folders-xp/index.html
Avatar billede ibib Nybegynder
19. september 2005 - 18:58 #7
Hide Folders XP ku måske være någet... http://www.fspro.net/hide-folders-xp/index.html

hvis man så eksempelvis bruger det her og bruger det i hele mappe hvor xp ligger
med system 32 osv. kan xp så starte op igen ?
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2005 - 19:02 #8
hvis du skjuler, windows , system32 , c drev , ka du ikke starte windows op , det er jo herfra systemet køre ;)
Avatar billede ibib Nybegynder
19. september 2005 - 19:30 #9
og d.v.s. Hvis jeg vil gemme officepakken så kan det heller ikke lade sig ?

Så er det da ret nytteløst ikke ?
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2005 - 19:36 #10
officepakken tror jeg godt du ka skjule den er jo ikke nødvendig for systemopstart..
om programmet er unyttig.. tjae.. det kommer vel an på hvad man vil gemme og hvor de pågældende data'er ligger og jeg tror heller ikke der er någet i vejen for at gemme c drevet hvis disken blir taget ud og sat på en anden maskine, men har ikke prøvet det..
Avatar billede screem_brille Novice
19. september 2005 - 19:37 #11
hvorfor i alverden vil du gemme office pakken ????
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2005 - 19:42 #12
screen_brille> fordi den er grim *S* (ku ikke la værd, undskyld spam)
Avatar billede ibib Nybegynder
15. januar 2006 - 21:46 #13
har anskaffet mig safeguard easy
Avatar billede screem_brille Novice
16. januar 2006 - 10:24 #14
husk og luk spørgsmålet ;)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 00:37 #15
brug for mere hjælp ?