Avatar billede hvilsom Nybegynder
19. september 2005 - 08:04 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Pauser når der læses fra CD-ROM

Hej,
Jeg har en HP (1018a.dk) med WinXP. Når jeg læser fra CD-ROM hakker min mus og "maskinen" holder pauser. Det er pænt irriterende - nogen bud på hvad der kan være?
CD'en er tilsluttet sin egen IDE-kanal og harddisken er tilsluttet SATA. Musen er trådløs på USB.

A
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. september 2005 - 08:09 #1
... er det 'alle' slags CD'er der gør sådan - Hjemmebrændte kontra færdige ?
Avatar billede hvilsom Nybegynder
19. september 2005 - 13:47 #2
Det er med alle slags - både fabriks- og hjemme-producerede.

A
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. september 2005 - 14:10 #3
Tanke: Enhedshåndteringen | CD-rom drev | fjern | genstart og la' XP lægge en 'frisk' driver ind igen...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. september 2005 - 20:02 #4
Status ?
Avatar billede hvilsom Nybegynder
21. september 2005 - 11:38 #5
Same Same.. Rykker ikke en meter.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. september 2005 - 11:41 #6
... Hmmm...
For en go' ordens skyld så har jeg pt. ikke yderliger.

Hvis muligt (for at dele problemet på midten) - prøv med et andet CD-Rom drev rent fysisk ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. september 2005 - 23:31 #7
Hvad endte denne tråd med ?
Avatar billede hvilsom Nybegynder
30. september 2005 - 06:37 #8
Hey,
Well, den endte ikke rigtigt med noget; men historien har udviklet sig.
Jeg testetde drevete under et andet OS (Knoppix fra CD) og der var det samme problem, så hev jeg drevet ud i går og prøvede med et andet, og ingen problemer... Nå, men. I med drevet (det defekte - maskinen er fra Bilka (HP PAvillion) så det hele skal sendes til rep.) igen... Hvad sker der så?
Det kører som en drøm! Brænder, snurrer, læser DVD/CD i baggrunden uden et ord... The Works som det skal. Det kører endda DMA nu...

Så moralen må være: Man kan true sig til alt!

A.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
30. september 2005 - 07:47 #9
Læg selv et [svar] og la' os dele...