Avatar billede king_frusty Nybegynder
18. september 2005 - 19:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar/krav

Heysa med jer !!

Så er det nu i skal finde alle jeres bedste argumenter(Fakts)
frem. Jeg udlover 200 point til den person der kan hjælpe mig med at fidne den rette laptop/bærbar
HUSK
jeg vil ha ALT for 1000 kr eller mindre.
nu ved i hvad i er op i mod, det med de 1000kr er jo en joke men bare lige som for at skære det ud i pap.
Så starter jeg
Skal det være Intel eller AMD (Jeg er en intel mand)
skal det være Med meget eller lidt CACHE (Celeron/duron eller ej)
Hvor gode er de onboard grafikkort og kan man i sætte et grafikkort senere hvis man køber en bærbar der har onboard på, eller er man så bare ude at skide??
jeg spiller UO, Diablo2, Metal of Honor, Guildwars.
Jeg ser DVD på maskinen.
Jeg laver Tekstebehandling, regneark og databaser + lidt powerpoint.
Jeg er meget nysgerrig efter at høre for og imod Intel/AMD Celeron/Duron or not, onboard or Not onboard ..... eler hvad med den nye Dothan , er den go?
Ser frem til at læse det i skriver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2005 - 20:13 #2
Tag et kig her for hints om hvad din maskine skal indeholde: http://www.laptopworld.dk/index.php?id=22

Personligt vil jeg sige AMD Tution el. en med Centrino/Dothan teknologi.
Jo mere cache jo bedre - hurtigere afvikling af programmer er gevinsten.
Onboard grafik er lige til at skide i (for at sige det mildt).
På nogle få og meget dyre modeller kan man snart skifte grafikchippen ud. Dette er dog ikke muligt med de maskiner der er på markedet idag.
Med de spil du spiller, skal du MIN. have et Radeon 9700 grafikkort i den bærbare.
Avatar billede mrrius Nybegynder
19. september 2005 - 11:10 #3
Efter hvad du skriver , så ser det ikke ud til at det er lang batteri tid som er det mest afgørende for dig ( mest barteritid kræver Turion(amd64) eller centrino(intel) teknologi).
Du skriver at du spiller, så grafikkortet , vil være vigtigt. Derfor vil det ikke være en onboard grafikkort, men det vil være en grafikkort som kan spille spil.
f.eks en radeon 9700pro, radeon x700,radeon x800 radeon, geforce 6600go osv
Du skal også have en stor skærm , så du kan se den der skal "slagtes" på banen.
( så er det jeg kunne finde på at spørge om man bliver voldelig af at spille? Det ved jeg ikke , men hvis der er nogen som siger til mig at jeg bliver voldelig af at spille, så skyder jeg dem med den første basuka, jeg finder liggende på gaden)
Om det er intel eller amd , er nok i principet ligemeget, men du spiller , så sådanne procesorer som celeron/duron vil være udelukket. Du skriver også at du har med databaser at gør, der er det rart med masse af cache.
Så kommer spørgsmålet, skal det være en ren 32 bit eller en af de nye 32/64bit procesor?
Du ser dvd på masinen, så der skal være dvd i den , så kan det lige så godt være en dvd rw. Det kan så også være en grund til at der skal stor harddisk i den.
Her er en link , til Benchmark af grafikkorts på bærbare: http://www.tomshardware.com/mobile/20050815/dell_inspiron_xps-gen2-07.html#3dmark_2005

Der er flere notebooks at vælge imellem. f.eks denne aldi bærbar til ca 11.000 kr
https://www.medionshop.de/?areaID=408FEE3F8AC63795E10000000A00004A
Jeg mener jeg har set at aldi ved iso på borups alle har denne. ( det kan godt være den havde en anden procesor, husker det ikke , men den har alt det andet...
17" skærm, geforce 6600go, 100gb harddisk, tv tuner, osv. Det eneste der er sparet på denne , er ram, men man kan udvide med mere ram senere hen, hvis 1/2gb ikke er nok

Jeg fokuserer på 17" skærm og ok grafikkort

F.eks denne : Toshiba Satellite M60-135
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150030

Men vil nok kunne finde en billigere bærbar, med radeon 9700pr grafikkort i den, men så har den ikke 17" skærm.
f.eks denne fra http://www.foeniks-computer.dk/default.asp?ilanguage=dansk
jeg tog en AlfaNote 8050D-13 og omkonfigurerede den til:
@AlfaNote 8050D-13 til 9.817,00kr
    15.4" WXGA
    128MB 9700pro
    DVD Brænder 8x +/- /R/RW Dual Layer
    Intel Centrino Dothan 1700MHz Mobile
    512MB DDR SO Dimm
    80GB Samsung 2.5 5400rpm 8MB
    Windows XP Home (DK) ikke installeret
    Intel MiniPCI WLAN 54Mbit
Avatar billede myggi Nybegynder
20. september 2005 - 22:26 #4
Jeg har en IBM R50P - jeg kan bruge den til alle spil - god grafik mm
Avatar billede king_frusty Nybegynder
25. september 2005 - 23:19 #5
John_Stigers
du ser ud som den sikkere vinder men hvad syntes i alle om den her blærbar fra Dell og om Dell generelt ???

Base Intel® Pentium® M processor 730 (1.60GHz, 2MB L2 cache, 533MHzFSB)
Hukommelse 1024MB 400MHz DDR2 RAM (2x512)
Videokort 128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300
Harddisk 80GB (5.400rpm) IDE harddisk
Den opfylder Centrino Specifikationerne
John Stigers send lige et svar
Avatar billede king_frusty Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:56 #6
JOHN STIGERS

Send lige et svar hvis du vil ha de der point

;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2005 - 20:41 #7
:)
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 09:49 #8
nice; hvilken bærbar , var det så at "john"  syntes var den rette???
jeg troede at opgaven var: Jeg udlover 200 point til den person der kan hjælpe mig med at fidne den rette laptop/bærbar
men sådan er der jo så meget...
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2005 - 20:04 #9
Måske jeg hjalp ham på vej, ved at give ham link til en side der forklarer lidt om bærbare, således at han selv kunne bestemme?
Avatar billede king_frusty Nybegynder
23. oktober 2005 - 18:11 #10
John Sendte den link til Laptopworld , GULD Side
den hjalp, og fortalte alt, den ligger nu i min foretrukne på alle mine maskiner
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2005 - 18:37 #11
Tak for point :)