Avatar billede jolo1 Nybegynder
16. april 2001 - 13:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opstartproblem

Under installation af en cd til isdn.skulle jeg genstarte min pc\'er....shit..den virker ikke mere ??? når jeg tænder den er det kun blæseren der køre, og det ser ud som om den bare står og læser cd\'eren ?? bare total død....HELP
Hilsen
Jolo1
Avatar billede dna Nybegynder
16. april 2001 - 13:08 #1
Begynd at fjerne alle de kort/enheder i computeren du ikke skal bruge for at starte op... hvis den stadig ikke kan starte med kun det livs-nødvendige.. så er der sq nok noget galt...

dna
Avatar billede jolo1 Nybegynder
16. april 2001 - 13:17 #2
hmmm..skulle det virke...den er bare helt død, det eneste jeg kan høre er at blæseren den køre..kan det være batteriet ??
Avatar billede cerwin Nybegynder
16. april 2001 - 13:50 #3
Giv den et spark! :)
Avatar billede jolo1 Nybegynder
16. april 2001 - 13:55 #4
Cervin....hmmm skal vist have revideret min opfattelse af \"Eksperten\"
Avatar billede cah Nybegynder
16. april 2001 - 13:59 #5
Du har sikkert fået smadret en systemfil der bruges til opstart. Gør som DNA siger: fjern alt overflødigt legetøj (kort) stik maskinen startdisketten, hvis du ellers har husket at lave sådan en. Store stærke mænd tager ikke back-up, til gengæld græder de længe. Du komme muligvis også til at fjerne din evt. officepakke og geninstallere den igen, når du har fået liv i lor--- øh din pcér.
cah
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2001 - 14:00 #6
Kan du slet ikke starte op i bios, boot-disk eller fejlsikret? Du siger den står og læser CDen, i bios kan du ændre f. eks. CD,C,A til A,C,CD, men altså: Kan du komme i bios?
Avatar billede jolo1 Nybegynder
16. april 2001 - 14:08 #7
Heyy zhark...græder..der er ikke noget der virker...bare en sort skærm..har prøvet en boot disk..men den reagere slet ikke..faktisk kun en ting der Fungere og det er blæseren...må nok gå en tur til doktoren..jeg har heller ikke ekstra kort eller legetøj i maskinen..cd\'en sidder stadig i skuffen, og jeg kan ikke få den ud...SHIT..SHIT..:-(
Avatar billede fuckit Nybegynder
16. april 2001 - 14:23 #8
Prøvede en gang noget a\'la\' samme problem, og da var det skærmkortet som var røget sig en tur!
Ingen bipbip eller noget som helst! Den stod bare der med blæseren kørende.
Nyt skærmkort i, og den kørte fint igen.

Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2001 - 14:28 #9
AVAV! Mærkeligt, men prøv dog at controllere dine kabler for evt. løs forbindelse og ligeledes det der dog er i din PC... ram m.v. Du har formentlig sat modem eller kort i og kan have \"skubbet\" til en forbindelse der i forvejen hang i det yderste!?
Avatar billede ac Nybegynder
16. april 2001 - 16:37 #10
for mig lyder det også ret alvorligt - sidst jeg oplevede en maskine der ikke ville starte på andet en PSU-blæseren, var det bundkortet der var gået, så mit umiddelbare bud er at den nok enten er RAM eller bundkort du skal skifte - MEDMINDRE at zhark\'s tip får det til at virke...
Held lykke med det !