Avatar billede dril Nybegynder
18. september 2005 - 15:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Findes en formel der kan undersøge om et tal står i en kolonne?

Jeg har en kolonne tal med blandede hele, positive tal fra 1 til 9.

Vil høre om nogen kender til en formel, der kan lave en handling i en bestemt celle hvis kolonnen indeholder tallet 2 mindst en gang.

Lidt ala sådan her    Hvis A1:A20 = 2 så do .....
Avatar billede hpo Nybegynder
18. september 2005 - 15:35 #1
du kan bruge lopslag til at finde ud af om du har værdien i et givent område.

/hpo
Avatar billede hpo Nybegynder
18. september 2005 - 15:38 #2
du kan kombinere den med en hvis sætning, hvis du skal lave noget videre beregning.

/hpo
Avatar billede dril Nybegynder
18. september 2005 - 16:05 #3
Tak det ser meget lovende ud - bare smid et svar så er point'ene dine.
Avatar billede hpo Nybegynder
18. september 2005 - 16:13 #4
OK.

/hpo
Avatar billede dril Nybegynder
18. september 2005 - 17:10 #5
Når jeg trykker på "Accepter" ved svaret refresher den bare siden. Nu har jeg ikke brugt eksperten i et godt stykke tid, men betyder det at man har givet pointene eller er det en fejl med siden?
Avatar billede dril Nybegynder
18. september 2005 - 17:11 #6
strange nu virkede det.... 7'vende gang jeg trykkede
Avatar billede hpo Nybegynder
18. september 2005 - 17:37 #7
hehe.... jeg har hørt om andre, hvor det også drillede.... takker for point, og godt at du kunne bruge funktionerne. Rent faktisk kan man udrette ret meget med de to funktioner .

Fortsat god weekend.

/hpo