Avatar billede andyand Nybegynder
18. september 2005 - 15:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

formater C drev ny XP

Hey guys..
jeg har en pc jeg gerne vil have startet forfra på; dvs formateret og lagt ny windows ind på.
Normalt plejer jeg at smide Win cd'en i drevet og genstarte  hvorefter den spørger mig om jeg vil formatere... men det vil den ikke på denne pc, den starter bare den gamle windows op. jeg har sat den til at boote fra CD rom drevet men det er den ligeglad med. til gengæld kom jeg (torsk) så til at starte en ny install ved siden af den eksisterende, så nu skal jeg vælge hver gang jeg rebooter. Hvordan får jeg slettet hele molevitten og startet forfra?
mvh Anders
Avatar billede vejmand Juniormester
18. september 2005 - 15:21 #1
Her kan du se hvordan du formaterer:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Der er også en guide til at oprette bootdisketter, hvis den ikke vil boote på cd-drevet.
Avatar billede andyand Nybegynder
18. september 2005 - 15:32 #2
tak ska du ha jeg prøver lige
Avatar billede oskar Nybegynder
18. september 2005 - 16:02 #3
Der er også den mulighed at du under boot skal trykke på en eller anden tast, F9, F12 eller en anden for at vælge bootmedie.
Avatar billede hcma Novice
18. september 2005 - 19:16 #4
du kan da bare slette den forkerte, så får du ikke valget :o)
vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no29
Avatar billede andyand Nybegynder
18. september 2005 - 19:44 #5
catbody +oskar tak men jeg skulle af med det hele så points til vejmand, smider du et svar?
desværre kan jeg ikke få den på nettet, jeg har en foremmelse af at netværkskortet er dødt. (gammelt) det ser ikke ud som om win kan se det og driveren som jeg havde på en diskette kan vist heller ikke se det.. jeg må vist prøve at smide et nyt i. Damn...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. september 2005 - 20:01 #6
Bemærk alt det med ServicePack2 (SP2).
Altså SP2 bør (=skal) lægges ind FØR FØR FØR nogen som helst forbindelse til Internettet...
Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.

Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD) under XP instalationen.
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Good Luck...

Safe Surfing...
Avatar billede hcma Novice
18. september 2005 - 20:42 #7
andyand >>  du har nok heller ikke lagt den ind 2 gange, du temmelig sikkert fået lavet 2 startstier.
hvis du har i sinde at benytte dig af vejmands forslag, skal du huske at læse hele min vejledning igennem, da der både er skrevet om repair samt installation.
Avatar billede andyand Nybegynder
18. september 2005 - 21:11 #8
tak allesammen maskinen er helt clean nu og får sp2 inden net hookup...
Avatar billede vejmand Juniormester
18. september 2005 - 21:33 #9
Svar.  c",)