Avatar billede ellert39 Nybegynder
18. september 2005 - 13:51 Der er 2 kommentarer

php & xls

Hej ExpRter

Jeg er igang med at lave en liste over alle min film, cd'er & spil.

Jeg har lavet selve listen i Excel (.xls).

Type - Artist - Titel - Genre - Spilletid.

Her er så mit spørgsmål:

Jeg vil gerne have det til at være en PHP side, med Søgefunktion og list efter bogstav osv.

Hvordan gør jeg det?
Hvad skal jeg gøre for at trække oplysningerne ud af xls dokumentet?

Håber i har nogle ideer. Esben
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2005 - 14:25 #1
Exportér din excel fil til en CSV, brug fopen/fgetcsv/fclose til at læse dem ind, og gem dem i mysql ;)
Avatar billede horsmark Nybegynder
18. september 2005 - 17:08 #2
måske dette er hvad du leder efter :
http://www.php-scripts.org/PHP/114.html