Avatar billede stalin Nybegynder
18. september 2005 - 13:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

min bærbare vil ikke være trådløs..

Hej Eksperter.

Jeg fik igår min nye bærbare comuter, og det som startede som en "HAPPY DAY", blev desværre til en "CRAPPY DAY"..

jeg har købt den fra www.Primetech.dk

Varenavn PRIMETECH PX9025 (15,4" Widescreen)
Varenummer PX9025-100

15,4" TFT Widescreen Display 1280x800
Intel Celeron-M 1.4 GHz 1Mb Cache Processor
40GB Harddisk 5400rpm
512MB DDR333 RAM - PC2700 KINGSTON
Combo DVD/ CDRW Drev IDE
ATI Radeon 9700 PRO 128 MB DDR Grafikkort
10/100Mbps Netkort.
WLAN 54mbps Wireless. <--------!!
Lydkort
3 x USB 2.0 porte
1 x IEEE1394 Firewire port
Kortlæser Type (SD/MS/MMC)
Vægt 2.9 kg
2 års fuld garanti
Batteri 6 mdr. garanti

Kom overlykkelig hjem (Ja, I kender fornemmelsen ;0) installerede WIN XP pro med SP2. Og installerede alle driverne som fulgte med på én CD. Det gik fint!
Jeg skulle så på nettet.
Har et trådløst hjemmenetværk, bestående af:
webspeed -> motorola surfboard -> 3com wireless router.
Og det virker! Min stationære PC køre trådløst.

Det er nu heller ikke det der er problemet, problemet er at min bærbare nægter har den har en trådløs enhed!? Der en knap på computeren, så man kan slå "wireless on/off" den var "off" så jeg slog den til.

Var så inde og kikke i "enhåndstering", og der var en gul klat ved en netværkscontroller.
Nå, geninstallerede alle driverne, prøvede at finde drivere på nettet (den kan godt komme på nettet når jeg bruger et Ethernetkable direkte fra kabelmodemet. Altså LAN forbindelse), men uden held......stadigvæk "gul klat" ved den netværkscontroller.

Så for at opsummere så kan jeg altså ikke finde og installere den trådløse enhed på min bærbare. Jeg har brugt "Everest home edition", som siger at den HAR en trådløs enhed "Ralink 802,1g et eller andet..", men kan altså ikke få den installeret...

Jeg har for overskuelighedens skyld taget en række Screenshots og lagt dem som .rar -fil. Så I kan se de forskellige ting. (jeg var lidt usikker på om man måtte "poste" billeder herinde.)

De ligger her:
http://www.keepmyfile.com/download/b0ef1b51603

grunden til de 100 point, er at jeg sad med den i 7 timer igår. Og ja, det har ødelagt min nattesøvn og min søndag...øv!

hvis I skal have flere informationer må I endelig sige til.

Mvh. Og med håb om at I kan hjælpe..

Christian
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. september 2005 - 13:55 #1
fjern alt, hvad der har med netværk og gøre i enhedshåndtering. genstart.

og benyt denne: http://www.ralinktech.com/supp-1.htm
Avatar billede strych9 Praktikant
18. september 2005 - 14:13 #2
Angående den der serial ting: Hvis du går ind i detaljer for enheden i enhedshåndtering. Får du så en streng der ligner den her lidt?
PCI\VEN_1106&DEV_3065&SUBSYS_01021106&REV_74\3&61AAA01&0&90

I så fald vil jeg gerne have den. =)
Ellers skriv hvordan det går med halvamatoers forslag, og husk at deaktivere antivirus når du installerer drivere.
Avatar billede stalin Nybegynder
18. september 2005 - 14:19 #3
ok.. jeg prøver....

og til Halvamatoer:  dette link har jeg været inde på.... men jeg er ikke heltr klar over hvilken jeg skal vælge?  den jeg valgte var åbenbart til et "indstiks kort"
Avatar billede strych9 Praktikant
18. september 2005 - 14:23 #4
11g-RT2500 PCI/MiniPCI/CardBus 2005/04/25 Drv3.0.3.0 Doc Win9x/2K/XP

Vær sikker på at det ikke er 64 bit driveren du downloader.
Avatar billede stalin Nybegynder
18. september 2005 - 14:52 #5
hej Strygh9

"Angående den der serial ting"

får ikke det der ligner:
detaljer:
enhedsforekomst-id:
ROOT\LEGACY_SERIAL\0000

det er hvad strengen hedder.

OK nu begynder det at ligne noget.... der er kommet noget ralink halløj.... men vigtigts af alt, er der kommet det lille vidunderlige ikon der hedder "trådlø forbindelse.....(mere om lidt)
Avatar billede strych9 Praktikant
18. september 2005 - 16:48 #6
hmm ok, desværre umuligt at finde konkret driver ud fra den streng. Men umiddelbart vil jeg tro at det bare er en chipset driver du skal finde.
Avatar billede stalin Nybegynder
18. september 2005 - 19:45 #7
HEppp baaaa....

den driver gjorde tricket.....hmmm jeg DL'de også igår men der virkede det ikke. denne gang fjernede jeg alt netværk fra enhedshåndtering og og kørte så den DL'de driver...

alle gule klatter er væk!

SÅ nu er jeg trådløs... og sulten!!

Takker mange gange for hjælpen... I kan sgu være stolte af jeres lille forum ;0)
Avatar billede strych9 Praktikant
18. september 2005 - 19:46 #8
Så bed halvamatoer om at lægge et svar så du kan give ham nogle velfortjente point. =)
Avatar billede stalin Nybegynder
18. september 2005 - 19:46 #9
+1
Avatar billede stalin Nybegynder
18. september 2005 - 19:49 #10
nååårr.. jeg prøvede at med det der "+1" for at se om jeg SÅ kunne komme til at dele point ud.
Havde lige glemt hvordan det foregår.

så i må lige smide et svar.,

Sorry....
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. september 2005 - 21:26 #11
ok rart det virkede