Avatar billede maft Nybegynder
03. november 1999 - 16:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slet partition

Jeg kan ikke slette min udvidede dos partition, med diskhåntering, fdisk eller med format (logisk drevbogstav).
Hvad kan jeg gøre. Jeg har kun en disk og vil derfor ikke bruge bios til at slette alt, da jeg kun skal have mit logiske drev/ext dos slettet.
Avatar billede winkill Nybegynder
03. november 1999 - 16:34 #1
Hvis du har haft Linux installeret, så brug Disk Druid fra en Linux Boot Disc, Windåze har nemmeligt problemer med at håndterer Linux partitioner.

Hvis det ikke er tilfældet så burde Windåze 2000 Beta 3 og RC 2 kunne klare det alene. Under installationen skal du vælge partition og her kan du både slette, oprette og formaterer i FAT eller NTFS - og det virker!!!
Avatar billede snowball Novice
03. november 1999 - 16:59 #2
Har du prøvet med programmer som Partition Magic ? Det burde uden problemmer kunne klare den opgave !

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
03. november 1999 - 22:40 #3
Jeg vil give snowball ret det er klart det nemmeste program at anvende, umiddelbart er det i en vers 5, men 3 og 4 virker alle som de skal, jeg foreslår 4 ell. hvis muligt 5.
Avatar billede winkill Nybegynder
03. november 1999 - 23:41 #4
Desværre kræver det at man har Partition Magic. Med Windåze 2000 CD'en er det klaret uden yderligere software...
Avatar billede tnf Nybegynder
28. november 1999 - 19:49 #5
Enig! Partition Magic klarer det fint da jeg selv har stået i det problem. Men hvor det kan hentes fra aner jeg ik...