Avatar billede duckie2 Nybegynder
16. september 2005 - 22:22 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til at finde et debat forum

Hejsa derude!

Jeg går rundt med et lille fritids projekt jeg godt kunne tænke mig, at gennemfører.

Det er et debatforum for en special faggruppe. Ligesom på www.amino.dk hvor det er for iværksættere.

Findes der gratis forums? Hvad mon den på amino har kostet? Nogen der kan hjælpe?

Gerne med tonsvis af links og ideer :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2005 - 22:27 #1
Der findes masser af gratis løsninger. Se her

http://forum.snitz.com et komplet asp baseret forum
http://www.phpbb.com et komplet phpb baseret forum
http://www.fullxml.com en komplet portal med forum. Asp baseret
Avatar billede duckie2 Nybegynder
16. september 2005 - 23:09 #2
Hejsa

tak for linksene!

Nogen der har erfaringer med de forskellige forums?
Findes der nogle små kurser til fx. phpbb forummet? Som jeg finder mest interessant
Avatar billede duckie2 Nybegynder
16. september 2005 - 23:09 #3
Er nemlig TOTAL grøn! Er der fx. mulighed for bannere osv?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2005 - 23:19 #4
Jeg har aldrig set kurser i disse fora, men de er relativt lette at sætte op. Jeg har selv arbejdet med snitz forummet for et par år tilbage. Den gang satte man det op således.

- Jeg downloadede og udpakkede filerne til et bibliotek på mit webhotel (der understøtter ASP)
- Herefter læset jeg readme filerne der beskrev den videre process.
- snitz er forberedt til et antal forskellige databaser, jeg valgte atbruge den medfølgende Access database.
- readme filen beskrev at jeg skulle fjerne en udkommentering fra config.asp filen, hvorefter de dele af koden der hånterede access databasen blev aktive og forummet virkede.

Tingene kan hedde noget lidt anderledes i dag, men grundlæggende tror jeg det fungere på samme måde.

Jeg vil tro at phpbb forummet er mindst lige så let at sætte op, og du kan sikkert få hjælp til det her på E
Avatar billede duckie2 Nybegynder
16. september 2005 - 23:21 #5
tak for det bufferzone.

der var lidt point for den gode service :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
16. september 2005 - 23:31 #6
Avatar billede duckie2 Nybegynder
16. september 2005 - 23:33 #7
kanon link der. Tusind tak!
Avatar billede dfens Nybegynder
17. september 2005 - 10:17 #8
hej duckie2

Jeg bruger PHP-Fusion, og vil gerne hjælpe dig med at sætte det om.

De fleste af ovenstående kan også bruges på de billige webhoteller til kr. 9 om måneden.
Avatar billede duckie2 Nybegynder
17. september 2005 - 11:10 #9
Hejsa dfens

Det lyder skønt. vil du smide en mail på (opstarteren @ mail . dk)

Må jeg se dit forum?
Avatar billede duckie2 Nybegynder
17. september 2005 - 15:31 #10
Hej igen.

Fik lige løst til,  at udvide mit spørgsmål. Hvor kan jeg finde nogle hvor der også er fx. kalender og artikler. Problemet er, at hvis jeg tager en standard debat også lave hjemmesiden ved siden af! Men med små ting som fx. en kalender vil jeg kunne "nøjes" med et sådan forum!

Ja vi er nok ikke længere over i det hele gratise. Men pyt med det!!!
Avatar billede danic Nybegynder
18. september 2005 - 17:55 #11
Det lyder som om at det er et community du har brug for :-) Jeg har selv kodet et fra bunden - som har nogle af de funktioner du efterlyser, men du kan jo kaste et blik på http://www.projectworld.dk - som inspiration
Avatar billede duckie2 Nybegynder
19. september 2005 - 07:51 #12
Hej Danic

Hvornår er din side starter? Hvad er en ca. pis for et sådan system?
Avatar billede danic Nybegynder
19. september 2005 - 08:42 #13
Den er startet i marts, men jeg har ikke rigtigt fået gang i den endnu - fordi der har været så meget. Hvad koster det Tja..... det afhænger af hvor meget du vil have lavet om på det så det passer ind i dine planer (design funktioner m.m.), men hvis din ide ellers er god - kan en option måske også være interessant.

Du kan kontake mig på:
http://www.projectworld.dk/index.php?run=kontakt