Avatar billede mikkerbj Nybegynder
16. september 2005 - 20:44 Der er 12 kommentarer

trådløst netværk

Jeg har nogle problemer med min bærbare computer når jeg forsøger at for den koblet på mit trådløse netværk. Den er med trådløst netkort indbygger og kører windows xp, men den kan ikke søge trådløse netværksforbindelser. Hvis jeg går ind i netværksforbindelser kan den ikke vise forbindelser, den funktion er deaktiveret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2005 - 20:47 #1
Er det trådløse netværkskort aktiveret?
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
16. september 2005 - 20:47 #2
ja
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
16. september 2005 - 20:48 #3
og jeg kan også godt få forbindelse, men når jeg har krypteret netværket kan jeg ikke søge det
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2005 - 20:55 #4
Hvis du har slået SSID fra i routeren, skal du selv angive hvad det net hedder du vil logge på.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2005 - 20:58 #5
hvis funktionen er deaktiveret tyder det på du har installeret noget software sammen med det trådløse netkort, f.eks intels wireless manager, så skal du lave indstillingerne der. hvis du kører med en kryptering som dit trådløse kort ikke understøtter vil du opleve som du siger at du ikke kan komme på nettet.

f.eks hvis du har sat WPA på dit accesspoint og kun kan køre WEP på dit kort.

virker det hele som det skal uden kryptering?
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
16. september 2005 - 20:58 #6
den er slået fra, men når jeg prøver at opdatere netværkene skriver den en fejlkode i windows
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
16. september 2005 - 20:59 #7
ja men jeg mister nogle forbindelsen ofte
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
16. september 2005 - 21:00 #8
det er wep kryptering jeg kører med
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2005 - 21:30 #9
den er slået fra? hvilken.
hvis windows styring af netværk skal virke skal du afinstallere det andet program, mener jeg fandt noget om hvordan man slå windows netværk tilbage igen hos microsoft support, hvis du ikke kan.

men søge netværk giver dig jo ikke noget hvis SSID er slået fra.

hvis du nogle gange mister forbindelsen kan det være flere problemer, f.eks at andre netværk i nærheden kører med samme kanal som dig, at en dect trådløs telefon i nærheden smadrer dit net, dårlig forbindelse pga distance, specielt mure med vandrør er onde imod trådløst net ;)

hvilken fejlkode skriver den ?
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
17. september 2005 - 06:39 #10
det er wep kryteringen der er slået fra. den skriver noget med at windows ikke kan styre mine netværk og giver et link til microsoft hvor der så kommer en masse muligheder for fejlfinding med de afhjælper desværre ikke mit problem
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2005 - 17:46 #11
det lyder som om du har fået installeret et program til at styre din trådløse forbindelser når du har installeret kortets drivere, intel gør blandt andet det, har du evt. et andet ikon nede til højre hvor du kan styre det?

hvis du vælger søg efter netværk, og får beskeden "windows kan ikke konfigurere denne trådløse forbindelse" er det problemet, du burde så kunne vælge "skift advancerede indstillinger" derefter vælge fanebladet "trådløse netværk" og her markere flueben i "brug windows...."
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
19. september 2005 - 10:53 #12
det hjalp med en geninstallation, men tak for hjælpen :-)