Avatar billede rudymadsen Nybegynder
16. september 2005 - 17:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brugerdefinerede hjælpefiler

Jeg udvikler db'er i Access2003 og har brug for at lave brugerdefinerede hjælpefiler. Jeg har set, at der er et gammelt program fra MS, der hedder Microsoft Help Workshop, men det er lavet til win95/98.
Har MS videreudviklet dette program og/eller findes der andre lignende, gode og gratis programmer, der kan det samme.

Thanx...

/Rudy
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
17. september 2005 - 10:58 #1
Prøv at se det her link, hvor der står en masse.
http://mvps.org/htmlhelpcenter/htmlhelp/hhaccess.html

Jeg bruger selv HTML help workshop og synes det fungerer udemærket. Jeg har dog endnu ikke fundet ud af at lave så man et givent sted i programmet blot kan trykke F1 og så se hjælpen til den sektion.
Avatar billede fynbohans Nybegynder
17. september 2005 - 12:17 #2
Den simpleste måde at lave hjæpetekster på i Access er at lave teksten som
PopUp-formularer. Forskellige emner kan hentes fra en liste på en hovedformular.
Hvis du vil bruge F1 til at åbne hovedformularen med kan du se i Hjælp under
AutoKeys hvordan man gør det.
Avatar billede pecl Nybegynder
19. september 2005 - 13:48 #3
Jeg har engang leget list med programmet helpscribbel - http://www.helpscribble.com/ - som her kan fås i en free version.
Der laver du hjælpefiler og kan så indsætte et nummer i egenskaber - hjælpfil og hjælpfil kontekstID.
Det er længe siden jeg legede med det - men det fungerede udemærket.