Avatar billede dw_j Nybegynder
16. september 2005 - 15:37 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

sql server 2000 interprise og Windows XP

Hej eksperter
Er det ikke muligt at installere sql server 2000 interprise på en computer med Windows XP pro med IIS installeret?
når jeg prøver at installere det, får jeg denne meddelelse:
"sql server 2000 interprise server component is not supported on this operation system, only the client component will be avalable".
hvad skal jeg gøre for at kunne installer MSsql server på min computer for at teste DBer.
tak på forhånd
Avatar billede -mundi- Nybegynder
16. september 2005 - 15:41 #1
installer msde istedet, har stort set samme funktionalitet men ikke samme performance
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. september 2005 - 15:42 #2
SQL Server kan kun installeres på et server operativ system.
Som nævnt brug MSDE til test.
Avatar billede dw_j Nybegynder
16. september 2005 - 15:42 #3
msde, mener du development eddition?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
16. september 2005 - 15:44 #4
Microsoft SQL Server 2000 Desktop Engine http://www.microsoft.com/sql/msde/default.mspx

Når den er installeret kan du blandt andet forbinde til den med "only the client component"
Avatar billede dw_j Nybegynder
16. september 2005 - 15:48 #5
hvis jeg forstået correct, vil dette betyder at jeg skal være på nettet for at kunne teste mine DBer, findes der ikke anden mode? f.eks. med development eddition eller andet?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
16. september 2005 - 15:49 #6
Du installerer den lokalt på din egen maskine
Avatar billede dw_j Nybegynder
16. september 2005 - 15:53 #7
ok, så skal jeg installere både msde og sql client eller kun msde. jeg er nemlig nybegynder på området.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. september 2005 - 15:53 #8
Desktop Engine er en "lite" version af SQL Server. ...og nej du skal ikke være på nettet.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. september 2005 - 15:54 #9
Mener det er nok at installere MSDE. Den installerer vist også de tools der er med i client components!
Avatar billede -mundi- Nybegynder
16. september 2005 - 15:55 #10
Begge 2. MSDE installerer ingen tools.

Jeg holder weekend nu, så hvis der er problemer må nheilbuth hjælpe -)
Avatar billede dw_j Nybegynder
16. september 2005 - 15:58 #11
tak for hjæpen, også dig nheibuth.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. september 2005 - 15:58 #12
Ok, så huskede jeg forkert!

Jeg er også ved at holde weekend, så der går nok lidt mellem jeg tjekker mail, men skal nok hjælpe hvis der er noget.
Avatar billede dw_j Nybegynder
16. september 2005 - 16:02 #13
mange tak
Avatar billede terry Ekspert
17. september 2005 - 13:58 #14
SQL Server Developer Edition can also be installed on Windows XP.
Avatar billede terry Ekspert
17. september 2005 - 14:04 #15
Avatar billede a1a1 Novice
17. september 2005 - 17:38 #16
ja terry har ret (den kører da på min xp)