Avatar billede petruss Nybegynder
16. april 2001 - 06:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Genkende billeder

Findes der et billede behandlings program der kan f.eks scanne 100 billeder hvor af de 2 er ens og så komme ud med dem.
Jeg har en bunke billeder der skal sorteres og skal have dem væk der er mere end et af.
Avatar billede astalavista Nybegynder
16. april 2001 - 07:01 #1
lytter med.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. april 2001 - 08:22 #2
Mener du at filerne er ens, helt ens, og ikke bare at billederne ligner hinanden?

Det der med at finde dubletter blandt filer, har jeg et eller andet hjemmestrikket
program i Delphi til at gøre.
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2001 - 11:56 #3
Jeg forstår ikke \"rigtigt\" spm?
At finde ens filer er da vist ikke det store problem, men ens billeder... \"døbt\" forskelligt, det tror jeg ikke noget prg. kan klare!
Men: Både PSP og ACDsee kan jo browse alle billeder i en mappe, så må du selv visuelt \"scanne\" dem der er ens.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. april 2001 - 11:58 #4
Hvis billedfilerne hedder noget forskelligt,
men har samme indhold, bit for bit - så er
det nu da nemt nok.

Men hvis det er to forskellige billeder
af Poul Nyrup Rasmussen, så tror jeg nok
vi må give op :)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
16. april 2001 - 12:33 #5
Det er da ikke helt så nemt, hvis han har det samme billede men i måske 2 formater eller 2 forskellige opløsninger.
Avatar billede cerwin Nybegynder
16. april 2001 - 13:25 #6
petruss > du må lige kommentere lidt på svarene! ...
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2001 - 14:50 #7
Eet billede af Poul Nyrup er mere end rigeligt, så det håber jeg ikke :-)
Avatar billede petruss Nybegynder
16. april 2001 - 19:03 #8
Ja den med Poul Nyrup var god, rigtig god.
Lad os som eksempel holde os til det. Vi har 100 billeder hvor af de 2 er med ham,navn på billeder er ikke ens, ej heller filstørrelse men motiv er helt ens.
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2001 - 19:43 #9
Det må være et spm for... nr.1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. april 2001 - 19:44 #10
Næh, nej, bland mig udenom det nu. Hvis billederne ikke er \"ens\" er
der vist kun den manuelle måde.
Avatar billede smms Nybegynder
16. april 2001 - 19:47 #11
Jeg har hørt (TV2 tror jeg) om et program politiet brugte til at finde \"ulovlige\" billeder på nettet som kunne finde billeder i samme serie
Avatar billede astalavista Nybegynder
17. april 2001 - 02:27 #12
eller det der er kommet til arbejds pladser, der kan måle hvorstor procent, der er hudfarvet celler.

Gadvide hvad chefen dog skal bruge det til *lol*
Avatar billede zhark Nybegynder
17. april 2001 - 18:51 #13
Nej et sådan program findes ikke :-)
Avatar billede petruss Nybegynder
19. maj 2001 - 08:18 #14
Det kan da ikke være rigtigt at et sådan program ikke findes, hvor svært kan det være?
Avatar billede ludviggoat Nybegynder
15. august 2001 - 20:06 #15
Programmet ThumbsPlus kan finde billeder der ligner hinanden og eller er ens.
Kan hentes på www.cerious.com
Bruger det selv og det virker rigtigt godt.
Avatar billede petruss Nybegynder
11. september 2001 - 07:44 #16
Ja ludviggoat jeg har nu prøvet det anviste program og er imponeret, den er bare 10-4.
Avatar billede ludviggoat Nybegynder
11. september 2001 - 20:13 #17
Takker for pointene