Avatar billede kimstaal Nybegynder
03. november 1999 - 15:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

HTTP/1.0 501 Not Supported

Hejsa!HTTP/1.0 501 Not Supported
Avatar billede kimstaal Nybegynder
03. november 1999 - 15:34 #1
Hovsa!
Der skulle stå:
Er der en, der ved, hvad følgende fejlmed. betyder
Avatar billede pingo Nybegynder
03. november 1999 - 15:42 #2
hvor får du den henne?
Avatar billede oleolsen Nybegynder
03. november 1999 - 16:00 #3
Vi må have lidt mere
Avatar billede warnich Nybegynder
03. november 1999 - 23:50 #4
Er det din browser, der kommer med den uhyrlige påstand ?
Avatar billede kimstaal Nybegynder
04. november 1999 - 20:52 #5
Undskyld, at jeg ikke har kommet med lidt flere oplysninger noget før...
Ja, dette er fra min browser...
Det kommer når jeg kører en *.ASP fil på serveren.
Jeg skrev til adminen, og fik følgende at vide om serveren:
NT 4.0
ISS 3.0
SP 3
ASP er installeret på serveren...
Håber dette er oplysninger nok...
/Kim
Avatar billede kimstaal Nybegynder
04. november 1999 - 20:53 #6
Det skal siges, at det kører fint, når jeg tester det lokalt på min maskine under PWS...
Avatar billede lakild Nybegynder
04. november 1999 - 22:43 #7
Har du prøvet at kigge på "avanceret" under "indstillinger" på din klient (går ud fra at du kører IE 4 - 5) Her er der en indstilling der hedder "HTTP 1.1 indstillinger", - prøv at se om "brug http 1.1" gør nogen forskel, - blot en idé, - det kunne jo være....
Avatar billede theill Nybegynder
04. november 1999 - 22:44 #8
Det skyldes hoejst sandsynligt, at serveren ikke har FrontPage Server Extensions. Bed din admin om at installere modulet (vha FrontPage Server Administrator). Det kan dog ogsaa vaere, at dit CGI dir ikke har eksekveringsrettigheder, men det tvivler jeg paa, hvis din site er hostet hos en professionel.
Avatar billede theill Nybegynder
04. november 1999 - 22:57 #9
Proev at lave en meget simpel ASP side, fx en side der bare laver en <% Response.Write "Test" %>. Hvis den virker, kan du proeve at bruge fx en 'Hit Counter' (FrontPage comp.) og hvis den fejler, er det helt sikkert grundet manglende FrontPage Extensions.
Avatar billede kimstaal Nybegynder
06. november 1999 - 17:48 #10
Jeg har prøvet et meget simpelt ASP-script...men det virkede ikke...den skrev bare HTML´en ud, og ignorede min <% Response.Write "tekst" %>
Er det så fordi at der ikke er installeret FrontPage Extensions?
Men hvad er det egentligt?
Kim
Avatar billede theill Nybegynder
06. november 1999 - 22:50 #11
Proev at sende dokumentet til mig, saa kigger jeg paa det. Du kan laese mere om FrontPage Server Extensions paa: http://msdn.microsoft.com/library/officedev/fpage/intro.htm
men kort fortalt, er det en plugin til din webserver, der goer det muligt, at uploade via- og udnytte fordelene ved FrontPage. Dvs den opdatere automatisk dine links, hvis du rename et af dine dokumenter, etc.
Avatar billede kimstaal Nybegynder
07. november 1999 - 00:01 #12
theill:
hmmm jeg kan ikke helt få øje på sammenhængen mellem at webserveren ikke tolker <%= ASP %>, og FrontPage Server Extension...det kan godt være at det bare er mig...
Avatar billede theill Nybegynder
07. november 1999 - 00:33 #13
Det er fordi graensen ikke er helt definerbar, hvis du uploader din site via FrontPage. Hvis du uploader via standard ftp, burde siden dog virke, men hvis du benytter frontpage, kan der hurtig komme noget kode med, der kraever FrontPage Server Extensions. Det var derfor, jeg i foerste omgang var ret sikker paa, at serveren ikke havde dem installeret.
Avatar billede kimstaal Nybegynder
07. november 1999 - 01:25 #14
Jeg skriver alt i notepad...så det er nok ikke det der er galt...
Avatar billede theill Nybegynder
07. november 1999 - 01:40 #15
Hmm, saa maa det naesten vaere fordi, scripts er disabled paa serveren. Jeg kender ikke til IIS3, men I IIS4, skal man vaelge webserveren > Properties > Home directory > Exceute Permissions: Scripts only (eller Scripts and Executables).