Avatar billede mn1974 Nybegynder
16. september 2005 - 10:23 Der er 15 kommentarer

trådløst netværk der hopper af 10 gange i minuttet

hej,
mit tråløse netværk kører sweet borset fra at det hopper af 10 gange i minuttet!
Det er opsat via det indbyggede trådløse netværk i windows XP.
Nogen der kan gennemskue mit problem og er der nogen der har et løsningsforslag?
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
16. september 2005 - 10:28 #1
Har oplevet det samme som dig :)

Sendte den til RMA og fik en ny!
Avatar billede cpufan Juniormester
16. september 2005 - 10:28 #2
det kan være at dit outlook, er sat op til at afbryde forbindelsen, hver gang der er sendt/hentet mail????
Avatar billede jkjaers Nybegynder
16. september 2005 - 10:42 #3
Kiss Rules!
Avatar billede mn1974 Nybegynder
16. september 2005 - 10:44 #4
so far har jeg frakoblet alt hvad der hedder "post" programmer og den gentager "successen" med at hoppe af gentagne gange i løbet af meget kort tid
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. september 2005 - 11:39 #5
se lige jimjimjam's svar igen, jeg tror at han har fat i noget der!
Avatar billede mn1974 Nybegynder
16. september 2005 - 12:15 #6
ja det kan måske godt være at I har ret vil dog lige prøve at eliminere andre muligheder såfremt der er flere løsningsforslg
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
16. september 2005 - 12:16 #7
Behold bare dine point!

Men ja jeg prøvede også det lort der! Det var med en Discount pis
Avatar billede mn1974 Nybegynder
16. september 2005 - 12:28 #8
hehe det er nu ikke fordi jeg vil være værig med mine points - discount kan tilsyneladende købes for billigt, tak for det so far
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2005 - 21:23 #9
Har oplevet samme problemer tidligere.
check følgende:

står dit accesspoint (AP) i nærheden af andre AP's og i så fald, kører de på forskellige kanaler eller samme, hvis samme eller i nogle tilfælde bare kanaler som ligger tæt (de overlapper en 3 kanaler i hver retning) kan det give problemer, skift definitivt væk fra kanal 11 som næsten alle kører på.

har du en trådløs dect telefon i nærheden? de kan give problemer.

har du opdateret dit AP med nyeste firmware?

kører du WAP (er stadig ret nyt for nogle AP's og kan have bugs, prøv med WEP for sjov.)

held og lykke, ;) sole
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. september 2005 - 10:58 #10
soleDK, hvis din DECT telefon forstyrre dit accesspoint, så er det enten en amerikaner du har købt, eller også er der en fejl i den. DECT ligger i et helt andet frekvensområde og må ikke interferrere med WLAN. (amerikanske digitale telefoner ligger dog i WLAN området og er ikke lovlige i DK) Mit Accesspoint står 5 cm fra min DECT base og der er ingen problemer med nogle af delene.

Det er korrekt med nærheden til andre AP's der bruger samme frekvens, dette kan man let kontrollere med www.stumbler.net og derefter vælge en frekvens der ikke allerede bliver brugt i ens lokal område.

WAP = WPA
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. september 2005 - 12:21 #11
mn1974>> har du sat nogen for for sikkerhed op?
Avatar billede mn1974 Nybegynder
19. september 2005 - 21:07 #12
jeg har kun mobil så mon ikke at det udelukker mulighederne for forstyrrelse fra diverse trådløse fastnettelefoner?
Det trådløsenetværk er krypteret efter alle kunstens regler, ellers var der en meget oplagt fejlkilde der!?!
Avatar billede user10201020 Nybegynder
20. september 2005 - 03:15 #13
Det jeg ville prøve var at resette din router (efter du har taget backup, eller skrevet alle detaljer ned brugernavn/passwords DNS, osv)
Slet dine netværks forbindelser / profiler, lav en ny opsætning med en anden SSID / channel end den du har nu..glem sikkerheden i starten, lav den bagefter
Avatar billede nUUK Novice
26. september 2005 - 00:34 #14
HVIS ! Dit netkort er styret af en SIS900 chip (se egenskaber for kort) skal du opdatere driveren fra SIS hjemmeside. Der er fejl i Win XP's indbyggede driver !! Det hjalp for mig !!
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
13. oktober 2005 - 12:24 #15
Lukketid?