Avatar billede husmand Nybegynder
16. september 2005 - 10:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Flash movie der afspiller ved mouse over

Hej

Jeg er rimelig ny indenfor flash, men ikke desto mindre er det lykkedes mig at lave en side hvor jeg har et antal flash film der afspiller. Mit problem er nu at jeg er ved at have så mange flash film at siden efterhånden er tung at loade. Jeg har flere steder set at det burde kunne lade sig gøre at filmen først afspilles ved mouse over og det dermed burde gøre min side knap så tung at loade.

Spørgsmålet er så bare hvordan?

Mvh

Husmand
Avatar billede cpufan Juniormester
16. september 2005 - 10:31 #1
det vil ikke hjælpe på load, at den først afspiller ved mouseover,
derimod hvis den først skal loade en movie ved mouseover/(click er bedre)
så sparer du loadtid i opstarten af movien.
Avatar billede cpufan Juniormester
16. september 2005 - 10:36 #2
feltet der skal tricker, skal konverteres til Button
marker knappen, i actions skriver du:
on press {LoadMovieNum("dinmovie.swf",1);}
Avatar billede husmand Nybegynder
16. september 2005 - 10:53 #3
okay, det lyder jo simpelt nok, men hvordan konverterer jeg filmen (*.swf) til en button. Jeg bruger Dreamweaver.
Er det ved at oprette "flash button" og så vælge et layout som fx kan være en jpg af et billede i filmen jeg bruger?
Avatar billede cpufan Juniormester
16. september 2005 - 10:55 #4
det er ikke filmen der skal være en button,
du har startet en movie - inde i den movie, er der en knap som kan loade den nye.
så du skal lave knappen inde i selve flashfilen.
Avatar billede husmand Nybegynder
16. september 2005 - 10:57 #5
det vil sige jeg skal rendere filmen i flash mx igen inden jeg sætter den ind i dreamweaver.
Beklager jeg er ikke ret skarp..
Avatar billede cpufan Juniormester
16. september 2005 - 11:02 #6
hmmm, har du en side, hvor du har mange forskellige flashfilm på?

så skal du måske istedet for, lave en gif der linker til din flash movie,
istedetfor at sætte hele movien ind.
Avatar billede husmand Nybegynder
16. september 2005 - 11:09 #7
ok, det lyder som en god idé - det burde vel være lige til

Det er denne side det drejer sig om http://www.grastkat.dk/profil.htm
Avatar billede husmand Nybegynder
16. september 2005 - 11:13 #8
Det skaber så problemet at flash filmen popper op som fullscreen istedet for at holde sig inden for sidens rammer.

Skal lige ordne lidt ting i den virkelige verden inden jeg kan kigge mere på det...
Avatar billede cpufan Juniormester
16. september 2005 - 11:41 #9
har kigget på siden nu.
der hvor videoklippet er, kan du lave en iframe.
i den iframe er der i første omgang en gif eller lign.
når man trykker på billedet linkes man til movieclippet som, så skal loade i _self
Avatar billede husmand Nybegynder
19. september 2005 - 10:31 #10
Så er jeg tilbage...
Har nu lavet linkene i iframe som du sagde. Det virker også perfekt i firefox, men i.e går ned hver gang jeg trykker på et link?
http://www.grastkat.dk/profil2.htm -
Avatar billede cpufan Juniormester
19. september 2005 - 10:50 #11
det virker fint nok i min explorer 6.0
Avatar billede husmand Nybegynder
21. september 2005 - 09:23 #12
Hmm, ja det er jo tæt på at være løst, men det kan vel tænkes at andre mennesker har den samme opsætning som mig og derfor også oplever at siden går ned. Er der mon nogen måde man kan troubleshoote på?