Avatar billede silence4 Nybegynder
15. september 2005 - 23:13 Der er 5 kommentarer

Problem i opstart af computer

Hej med jer,

Jeg har et problem som opstår når jeg starter min computer: DOS'en kører indledningsvis normalt, men efter de sædvanlige 15-20 datalinier med oplysninger om computeren stopper den og beder om et harddisk password i en blå box. Problemet opstår 9 ud af 10 gange, dvs. jeg må tænde og slukke min computer mange gange før den starter korrekt, skriver de sidste par linier i DOS og kommer ind i windows, etc.

Jeg har forsøgt at gå ind i setup i DOS'en og oprette et password til harddisken og skrive dette, men det fungerer ikke, kun den lille andel af gangene hvor conputeren ellers ville starte normalt - ellers kommer der ved indtastning af korrekt password bare en besked om at der var fejl i checket af password. Jeg har også forsøgt at gemme default settings i setuppen, dette hjælper heller ikke.

Jeg har netop formateret harddisken og geninstalleret windows, problemet var der før og er der stadig, så jeg tror ikke at det har noget med windows at gøre på nogen måde.

Håber der sidder nogen derude med et godt svar.

Bedste hilsner

Morten
Avatar billede silence4 Nybegynder
15. september 2005 - 23:15 #1
En enkelt følgekommentar: Er løsningen kompliceret sætter jeg pris på en rimelig detaljeret gennemgang, da jeg er på brugerniveau.

mvh. Morten
Avatar billede ni Nybegynder
15. september 2005 - 23:18 #2
Har du provet andre jumpersettings paa din HD?

VH ni
Avatar billede silence4 Nybegynder
16. september 2005 - 01:32 #3
Jeg har ikke prøvet det og ved heller ikke hvad det betyder eller hvordan man gør det. Har du lyst til at forklare?

mvh. Morten
Avatar billede b_hansen Novice
16. september 2005 - 07:38 #4
Blot et afklarende spørgsmål: Hvilken DOS drejer det sig om?
Avatar billede silence4 Nybegynder
16. september 2005 - 14:25 #5
Jeg kan ikke se andet end at det er MS-dos, jeg ved ikke om der er forskellige versioner og i så fald hvor jeg kan se hvilken en min computer har. Computeren er omkring fem år gammel og havde oprindeligt windows me installeret, nu windows xp.

mvh. Morten